Està en: INICI > Castell Educa > Grups de Reflexi > Xarxes de formaci i renovaci pedaggica

GRUP DE REFLEXI: Xarxes de formaci i reflexi pedaggica
Coordinat per Hermini Segarra

En els temps que vivim potser aquest model de formaci permanent del professorat ser una aposta que haurem de construir per necessitat. Ja existeixen diverses propostes arreu de l'estat que utilitzen aquest model des de fa uns quants anys.

Un exemple s La xarxa d'escoles que aprenen que es defineix com:
  • Un territori intelligent, que genera coneixement perqu fomenta la interacci entre realitats escolars i aporta informaci a aquestes interaccions.
  • Un lloc on a canvi de res ms que el creixement professional, les i els mestres participen personalment des de la dimensi de lequip educatiu en qu treballen.
  • Unes trobades en les quals es fa evident lheterogenetat descoles i projectes educatius. I on aquesta heterogenetat s la base de les interaccions que es produeixen i la riquesa del coneixement que es construeix.
  • Un context que procura mantenir encesa la flama de la tradici dinnovaci educativa i pretn acompanyar els centres en les seues reflexions pedaggiques i didctiques en temps de retallades.

En el procs de construcci d'un model que pot ser el nostre cal reflexionar sobre alguns aspectes que ens poden ajudar:
  • Qui ha de fer formaci i qui ha de fer renovaci? El paper de la universitat, les MRP, els CEFIRE, etc.
  • Quin model educatiu necessitem hui? Tot val? L'actualitzaci cientfica, pedaggica, didctica i cultural s'hauria de fer dins dun model holstic que permeta una renovaci pedaggica coherent.
  • Qu s'adapta millor a aquest model? L'autoformaci, l'assessorament, la tutoritzaci, la dinamitzaci, l'intercanvi, etc.