Està en: INICI > Organitzaci Poltica > Grups Poltics > Notcies Grup Popular

Carrasco demana explicacions a ministre balos per l'absncia d'inversions promeses en matria d'infraestructures al Port de Castell

Dijous, 20 de Febrer de 2020


La portaveu de Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, anuncia que han traslladat al Ministeri de Foment una bateria de preguntes per conèixer el calendari amb què treballa el govern de Sánchez per iniciar les obres de l'estació Intermodal; l'accés ferroviari sud; el desdoblament de l'accés per carretera a la dàrsena sud o les obres de la xarxa ferroviària interna i amb càrrec a quina partida pressupostària es contemplen

 "El ministre de Transports Jose Luis Ábalos, que al novembre de 2018 va visitar Castelló, és coneixedor de les infraestructures estratègiques que la capital necessita per millorar la seua productivitat i ser més competitiva. No obstant això, els compromisos en matèria d'inversions segueixen sense materialitzar-se. Tampoc sentim a l'alcaldessa reivindicar les infraestructures clau per a la ciutat i especialment per al Port, després de conèixer-se que el 2019 va registrar un descens considerable en el tràfic de mercaderies i que una important naviliera a nivell mundial anunciés que deixava de fer escales al Port de Castelló per traslladar-se al Port de València ", assenyala

20 de febrer de 2020.- La portaveu de Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, ha anunciat una bateria de preguntes al govern de Pedro Sánchez, que ha traslladat a través de la representant del PP al Senat, Salomé Pradas , i també han estat elevades a al Congrés dels Diputats, per tal de conèixer els terminis per materialitzar les inversions promeses a la ciutat en matèria d'infraestructures per al Port de Castelló, "que són claus per a la millora de la productivitat de l'economia i de la competitivitat de les empreses castellonenques ", assenyala.

 Es tracta de qüestions dirigides al ministre d'Infraestructures, Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, José Luis Ábalos, per conèixer el calendari amb què treballa el govern de Sánchez per a l'inici de les obres de l'estació Intermodal; l'accés ferroviari sud; el desdoblament de l'accés per carretera a la dàrsena sud; les obres de la xarxa ferroviària interna a la dàrsena sud i la connexió mitjançant pont llevadís amb la dàrsena nord del Port de Castelló i, tot això, amb càrrec a quines partides pressupostàries es contempla.

 "El ministre de Transports Jose Luis Ábalos, que al novembre de 2018 va visitar Castelló, és coneixedor de les infraestructures estratègiques que la capital necessita. No obstant això, els compromisos en matèria d'inversions segueixen sense materialitzar-se. Tampoc sentim a l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, reivindicar les infraestructures clau per a la ciutat i especialment per al Port, després de conèixer-se que el 2019 va registrar un descens considerable en el tràfic de mercaderies i que una important naviliera a nivell mundial anunciés que deixava de fer escales al Port de Castelló per traslladar-se a el Port de València ", explica Carrasco.

 Cal recordar que, tant l'alcaldessa Amparo Marco, com el tinent alcalde de l'Grau, Rafa Simó, són els representants de l'Ajuntament en el Consell Rector del Port de Castelló i, per tant, coneixedors de primera mà de la situació que travessa després que el Port haja trencat el 2019, i per primera vegada en els últims anys, el creixement dels seus tràfics, concretament gairebé un 2%, o el que és el mateix, gairebé 400.000 tones menys, a el temps que s'han perdut 26.000 TEUS de contenidors . A això se suma el recent anunci que una multinacional que operava al recinte també haja decidit deixar fer escala a partir d'ara al port de Castelló.

 Per a la portaveu dels populars, "no es pot obviar aquesta preocupant situació, que afecta una infraestructura clau per a l'economia i l'ocupació de Castelló, per això cal adoptar un pla de xoc que revertisca aquest escenari negatiu. La clau està en les inversions reclamades per al Port per fer realitat necessitats que afavoreixen la intermodalitat dels tràfics, reduir temps d'espera i de sortida de les mercaderies cap a destí, agilitzar els enviaments enfront de la competència de tercers països i, en definitiva, millorar la qualitat de l'activitat portuària ".

Els populars que vénen reivindicant la necessitat de l'estació Intermodal, exigència que han portat fins i tot a Ple al llarg de l'anterior legislatura, confia en aquesta plataforma logística com un "revulsiu per a la competitivitat de les nostres empreses i la creació de llocs de treball. Aquesta infraestructura reforçarà la capitalitat econòmica de Castelló i dotarà el Port d'un major atractiu per a noves empreses, aprofitant la completa xarxa de comunicacions que ofereix el Port, via marítima, per carretera i ferrocarril. I no només suposarà un impuls per a les empreses que vinguen, sinó per a les ja existents en el polígon industrial del Serrallo, a més de per a la indústria ceràmica ", recorda l'edil popular.

Actualment la major part del producte ceràmic es transporta en camions. "A mesura que tinguem una bona connexió ferroviària es distribuirà també en tren, el que permetrà estalviar costos a les empreses", conclou.

Tornar