Comproms porta a Castell la seva campanya per la gratutat de l'AP-7 i exigeix a balos ms connexions amb els municipis

Grup Compromís  Dilluns, 26 de Novembre de 2018

  • Micó diu que "el Govern central no pot fer oïdes sordes als acords majoritaris per la gratuïtat de l’autopista propiciats per Compromís al Congrés i el Senat
  • Mulet: "Ábalos incompleix des de l’estiu l'anunci d'ampliar la bonificació de l'autopista a Castelló i temem que oblide que l'AP-7 ha de ser gratuïta quan vença la concessió"
"Davant la indefinició del Govern Central sobre el futur de l'AP-7, davant els titubejos del ministre de Foment respecte l'alliberament de l'AP-7 i davant la imperant necessitat d'unes connexions dignes i gratuïtes que vertebren el nostre territori, els valencians i valencianes en general i la ciutadania de Castelló en particular han de tenir garanties de l'alliberament de l'AP-7 i començar a dissenyar les futures connexions d'aquest vial amb els municipis". Així s'ha manifestat a Benicàssim la coportaveu de Compromís, Àgueda Micó, en un acte que s'emmarca en una campanya de la coalició per "reforçar la pressió social per la gratuïtat d'AP-7 així com la millora d'enllaços".

Micó ha recordat que "l'actual Govern central no pot fer oïdes sordes davant l’acord del mes passat al Congrés de la proposta de Compromís en la qual s'interpel·lava a l'Executiu a aplicar la gratuïtat de l'AP-7 i a assegurar la construcció de nous accessos en tot el país, incloent la Plana Alta". Per això estem aci, a Benicàssim, un altre dels molts municipis en els quals Compromís planteja un futur accés per fer realitat una reivindicació històrica".

La coalició ha reclamat que es garantesca la construcció no només de les connexions sol·licitades des del Consell, que a Castelló inclouen Vila-real, Benicàssim i Vinaròs, sinó també enllaços a altres localitats com Almenara i Alcalà de Xivert. En aquest sentit, la portaveu de Compromís ha recordat què, malgrat l'abstenció del PSOE en la votació del Congrés, "l'hemicicle ha estat clar i l'autopista haurà de passar a les mans de l'Estat en 2020. Així mateix, la iniciativa inclou la bonificació del 50% de l'import del peatge als vehicles pesats i l'exempció del pagament del peatge als vehicles lleugers al territori valencià com ja passa a Catalunya des de l'últim agost".

Referent a això, el senador de Compromís Carles Mulet, ha recordat que "també en el Senat, i també a proposta de Compromís es va aprovar la gratuïtat de l'AP-7 quan finalitze la concessió així com mesures compensatòries fins aquesta data". No obstant això, ha lamentat què "el Govern del PSOE i el seu ministre José Luis Ábalos estiguen incomplint el seu compromís d'ampliar aquestes bonificacions a la província de Castelló, promeses el passat estiu". Per això, ha mostrat el seu el seu descontentament "amb l'actitud de l'actual i anterior govern cap als castellonencs, perquè ens han mentit, de nou, a la nostra ciutadania".

Mulet ha justificat la campanya sobre l'AP-7 de Compromís perquè "no ens refiem". En aquest sentit ha explicat què, "recentment, a la Comissió de Foment, el secretari d'Estat d'Infraestructures, Pedro Saura, no va aclarir la gratuïtat total de l'AP-7 una vegada acabe la concessió. És més, tot apunta al què, una vegada finalitze l'explotació privada el negoci es reconvertirà, i ací comença el joc de paraules del ministre sobre què és la gratuïtat i el cost dels serveis, o sobre models de cànons, euroviñetas, peatges tous o en l'ombra… Compromís reclama gratuïtat total, sense embuts ni maquillatges".

Finalment, el diputat provincial de Compromís i regidor de Benicàssim, Pau Ferrando, ha justificat "la necessitat de la connexió amb Benicàssim i altres municipis com Vinaròs, així com Almenara i Alcalà de Xivert perquè les grans connexions han de donar servei al territori, a la ciutadania". Ferrando ha recordat que "tant el PP com el PSOE han prorrogat la vida dels peatges, per la qual cosa Compromís estarà vigilant perquè quan acabi aquest any l'autopista sigui gratuïta".