Carrasco reclama avanos en el projecte del Corredor Mediterrani que situar a Castell en l'eix estratgic europeu per a la competitivitat i l'ocupaci

Grup Popular  Dimarts, 9 de Juliol de 2019

Per a la portaveu popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, la seua arribada no es pot demorar més en el temps, "cada dia que passa sense la infraestructura ferroviària, Castelló perd oportunitats, la ciutat no pot quedar-se al marge del progrés", assenyala .

"Exigim màxima implicació de les administracions, igual que l'havia amb el Partit Popular, perquè el seu avanç continue ferm i de manera decidida davant la por del sector empresarial de no complir el termini de finalització de les obres fixat en l'any 2025".

 9 de Juliol  2019.- La portaveu del Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, lamenta els pocs avanços que en els últims dos anys ha registrat el projecte del Corredor Mediterrani, una infraestructura estratègica que està cridada a situar la capital de la Plana en l'eix ràpid de connexió amb Europa, afavorint la competitivitat de les empreses i la creació d'ocupació.


"És moment de fer realitat els compromisos, perquè cada dia que passa sense la infraestructura ferroviària, Castelló perd oportunitats de creixement. La nostra ciutat no pot quedar-se al marge del progrés demorant aquest recurs fonamental en el temps", assenyala.


Carrasco ha fet aquestes declaracions després de fer-se pública la revisió semestral de l'estat de les obres del Corredor Mediterrani, realitzada per la plataforma #QuieroCorredor -impulsada per l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) -, i davant la por del teixit empresarial que no es complisquen els terminis de finalització l'any 2025, si bé la programació realitzada al seu dia pel Ministeri de Foment implicava l'entrada en servei del tram de Castelló cap a Catalunya en el present 2019, "una cosa que, de totes totes, ara mateix ja és impossible de complir ".


En aquest sentit, la líder de l'oposició a l'Ajuntament ha exigit màxima implicació a totes les administracions, igual que hi va haver quan governava a Madrid el Partit Popular, "perquè el seu avanç continue ferm i de manera decidida", assevera. I, afegeix que "la conversió de la doble via d'ample ibèric a ample internacional entre Castelló i Tarragona i la doble via de tercer carril al tram València-Castelló han de deixar de ser un futurible".

"L'execució del Corredor Mediterrani està per damunt de signes polítics. És una infraestructura fonamental i, com a tal, tots els partits i totes les administracions hem de treballar i recolzar-la en la mateixa direcció. Res no ens ha de desviar d'aquest objectiu. Cal que el Ministeri de Foment prioritze l'obra i es complisca i entre en servei el més prompte possible, perquè cada dia que passa són oportunitats que es perden ", afegeix Carrasco.

La infraestructura ferroviària posa en valor el lideratge del litoral Mediterrani pel qual passen més del 50% de mercaderies, "d'ací la importància d'apartar els interessos polítics i els personalismes, per a impulsar una actuació necessària i de gran utilitat per als interessos de la Comunitat i, per tant, per als de la nostra capital, Castelló ", reitera Carrasco.

La portaveu popular recorda que el seu grup polític a l'Ajuntament de Castelló mai ha deixat de reivindicar el Corredor Mediterrani. "Sempre hem apostat per aquesta infraestructura, quan teníem responsabilitats de govern i des que es va produir el canvi a nivell nacional, amb Sánchez a la Moncloa. Demanem que es continue el projecte amb la mateixa intensitat que demanen els empresaris", així ho exigeix Carrasco , i així ho va traslladar al director general de l'Associació Valenciana d'Empresaris, Diego Lorente, en l'acte de la plataforma #QuieroCorredor que es va celebrar fa un any al Port de Castelló.

Des del PP de la ciutat de Castelló també es reclama l'accés ferroviari sud al Port de Castelló, l'estació intermodal, "que són actuacions que ja estaven contemplades i que el govern central té la responsabilitat de concretar", conclou Carrasco.