Carrasco: "La participaci ciutadana que anuncia el govern municipal respecte al projecte de peatonalitzaci de l'Avinguda del Lled s una pantomima"

Grup Popular  Divendres, 28 de Febrer de 2020

La portaveu de Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, lamenta que l'alcaldessa Amparo Marco no hjai mostrat cap intenció de paralitzar el projecte de peatonalització de l'Avinguda del Lledó, que suposa l'eliminació del carril d'accés a la ciutat entre la rotonda de Tombatossals i la Plaça Maria Agustina, a més de la desaparició de 249 places d'aparcament, "ja que va ser incapaç de donar una resposta en sessió plenària ahir al matí", assenyala

"Tampoc en la reunió mantinguda a la vesprada, on van acudir regidors de govern i tècnics municipals, per donar compte del projecte als veïns es va contemplar paralitzar, per tant, el procés de participació ciutadana que ara anuncia el govern municipal és una pantomima. La consulta veïnal s'hauria d'haver realitzat abans, no quan la memòria valorada ja està a sobre de la taula de l'Ministeri ", afegeix

28 de febrer de 2020.- La portaveu de Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, va interpel·lar ahir en sessió plenària a l'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco al respecte de les seues intencions sobre continuar endavant amb el projecte de peatonalització de la Avda del Lledó, que suposarà l'eliminació de l'carril d'accés a la ciutat entre la rotonda de Tombatossals i la Plaça Maria Agustina, a més de la desaparició de 249 places d'aparcament, i els conseqüents problemes de mobilitat per als comerços i empreses de la zona. "Malgrat preguntar-li directament, l'alcaldessa no va ser capaç de donar una resposta als veïns", lamenta.

"Tampoc en la reunió mantinguda a la vesprada amb els veïns afectats, on van acudir regidors de govern i tècnics municipals, es va contemplar paralitzar, per tant, el procés de participació ciutadana que ara anuncia el govern municipal és una pantomima. La consulta veïnal s'hauria d'haver realitzat abans, no quan la memòria valorada ja està a sobre de la taula de l'Ministeri, esperant obtenir fons europeus de la convocatòria de fons Feder ", afegeix.

Des del primer moment, el Grup Municipal Popular va advocar pel consens veïnal, de manera que va traslladar les característiques del projecte a la ciutadania, provocant en aquesta una reacció contrària al projecte valorat en 3,5 milions d'euros, anunciat a bombo i platerets per l'alcaldessa.

"Els veïns es van assabentar del projecte pels mitjans de comunicació i immediatament van decidir mobilitzar-se, alarmats per un projecte que consideren que no és necessari, ja que estan convençuts que l'estat actual de vial és perfectament compatible per a l'ús i gaudi dels vianants , sense que això supose el tancament a l'trànsit rodat, el que dificultaria l'accés als centenars d'habitatges de barri, la continuïtat comercial dels negocis de la zona, l'estacionament en l'eix o els carrers adjacents, o el col·lapse i la impossibilitat de circular, en hores punta, en punts com el col·legi Consolació o la basílica de Lledó en moments de casaments i esdeveniments similars ", explica Carrasco.

Un projecte que ja porta recollides més de 1.500 signatures en contra, per part dels veïns de barri. I és que el model de participació ciutadana de govern, deixa molt a desitjar, segons l'edil popular-, "actuen imposant abans d'escoltar als veïns i ara el projecte ja és al ministeri, per la qual cosa difícilment es podrà modificar , perquè si es canvia perdrà l'opció de rebre els fons de la Unió Europea als que el disseny del projecte va inequívocament vinculat ", apunta.

"Els veïns han parlat. Demanen ser escoltats, però a més que se'ls face cas, i que l'Ajuntament no duga a terme les seues pretensions de seguir endavant amb un projecte que ningú ha reclamat, que perjudicarà als residents i als que freqüenten els voltants de la Basílica. Però, a més, perjudicarà el petit comerç, just ara que s'ha eliminat una artèria d'entrada a el cor de la ciutat al passeig Ribalta, per la obres de la nova plataforma del TRAM, i just quan el comerç reclama més accions de dinamització al centre per atreure possibles compradors, en lloc d'expulsar-los cap als grans centres comercials, perquè el comerç es mor, només al carrer Alloza hi ha més de 10 locals comercials tancats ", recorda.
Aquesta vegada, "els mateixos veïns s'han encarregat de recordar-li a l'equip de govern municipal, liderat per Amparo Marco que no es pot governar d'esquena a la ciutadania, com s'ha fet, només per a lluïment de el propi equip de govern però sense pensar en les conseqüències d'un projecte que no agrada a la majoria dels castellonencs ", conclou Carrasco".

D'altra banda, l'edil popular recorda que segueixen a l'espera que els siga lliurat l'estudi de mobilitat -que prèviament s'ha hagut d'haver realitzat-, amb els fluxos de trànsit alternatius. I tot perquè la principal preocupació veïnal resideix en cóm van a poder accedir a les seues cases, com podran deixar i recollir als seus fills en un punt tan concorregut com el col·legi Consolació, on van a aparcar els seus cotxes els que no tenen aparcament als seus habitatges o cóm van a compatibilitzar els seus negocis amb la disminució de l'afluència de persones que la mesura generarà.