Carrasco sollicita a l'Ajuntament de Castell que redusca l'IBI a les empreses de PortCastell com a mesura de suport davant la crisi econmica

Grup Popular  Dimecres, 8 de Juliol de 2020


La portaveu del Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, ha anunciat que el PP presentarà en el pròxim ple municipal una moció per a sol·licitar a l'equip de Govern que "atenga la petició que ha realitzat l'Associació de Consignataris de Vaixells i Empreses Portuàries de Castelló (*ACEP) i reduïsca l'Impost sobre Béns immobles (IBI) que actualment suporten les empreses instal·lades en el Port de Castelló".   "Es tracta d'una mesura de suport que sens dubte els ajudaria a superar la difícil i excepcional situació econòmica que afronten en l'actualitat, a causa de la crisi social i econòmica generada per la *Covid-19", ha indicat Carrasco, que ha recordat que "en 2017 va entrar en vigor una revisió de l'Impost de Béns immobles a la ciutat de Castelló que, en el cas dels contribuents del denominat IBI no residencial, va suposar per a les empreses que tributen al 0,7475% un total de 560.141,61 euros més, mentre que les que les que tenen els valors cadastrals més alts, i parlem de quasi 3.200 rebuts, van passar a tributar al 0,85%, això és, 50 euros més per rebut".   La portaveu municipal dels Populars ha recordat que "a aquesta pujada fiscal es van sumar la pujada de l'IBI del 5’4% que l'equip de govern va activar de manera específica per a les empreses del Port, ingressant a les arques municipals 702.998,31 euros més, i una nova revisió de la taxa, que en 2018 es va elevar al 0’95%". 
En aqueix sentit, ha explicat que "des de l'Associació de Consignataris de Vaixells i Empreses Portuàries de Castelló (*ACEP), en el si de les quals estan representades la pràctica totalitat de signatures que operen en el Port de Castelló, han constatat com la crisi sanitària de la *Covid-19 i la regulació adoptada pel Govern d'Espanya per a la seua mitigació han afectat de manera directa a l'activitat de les empreses, que s'ha vist alentida significativament des de l'inici de l'Estat d'Alarma fins a l'actualitat".   Carrasco ha alertat a més del "risc" que la caiguda d'ingressos per part de les arques de l'Estat "puga al seu torn provocar la paralització de projectes clau per al futur de les nostres instal·lacions portuàries, com la Zona d'Activitats Logístiques (*ZAL), la construcció de l'accés ferroviari Sud o l'estació intermodal, retardant encara més la recuperació de l'activitat comercial i econòmica del recinte marítim".   "A més de la reducció que ja sol·licitem per a les famílies i els autònoms, també és important que, en una ciutat on el nombre d'aturats frega ja les 17.000 persones, des de l'Ajuntament de Castelló es promoguen mesures que alleugen la pressió fiscal de les companyies portuàries i puguen compensar la seua caiguda d'ingressos per l'alentiment econòmic i empresarial", ha afegit Carrasco, que ha remarcat que el Port de Castelló "és un dels grans motors de l'economia provincial, amb la generació directa d'un 1% del PIB i de l'ocupació, un percentatge que s'eleva al 3% si incloem els efectes indirectes de l'activitat en el recinte marítim".   "Les administracions públiques poden i deuen servir de palanca per a impulsar l'economia i l'ocupació, fent costat als sectors productius amb mesures específiques, en funció de les necessitats i característiques de cadascun d'ells, per a contribuir a la continuïtat de la seua activitat, i més tenint en compte que es tracta d'una instal·lació que va tancar l'any 2019 com el nou Port del rànquing portuari espanyol, pujant al quart lloc del rànquing en trànsit de *graneles sòlids i el cinqué en el de *import/*export", ha conclòs Carrasco.