El PP demana a Marco que aclarisca on estaven les cmeres de vdeo noves el 30 de setembre, si les velles no podien funcionar perqu el seu contracte es va rescindir al desembre

Grup Popular  Divendres, 20 de Novembre de 2020



El regidor del Grup Municipal Popular a l'Ajuntament de Castelló Vicent Sales, membre juntament amb el regidor Popular Sergio Toledo de la comissió d'investigació no permanent per a analitzar les contractacions i problemes de funcionament de la Sala d'Emergència de la Policia Local de Castelló, ha expressat els seus "dubtes" entorn de la instal·lació de les 21 càmeres de videovigilància que haurien d'haver estat operatives el 30 de setembre de 2017, quan es va produir l'assalt al terrat de l'edifici del Palau Municipal.

"El 23 de desembre de 2016, quan la Junta de Govern Local inicia el procés de contractació de la nova Sala d'Emergències, es va liquidar el contracte de manteniment de les càmeres antigues de l'Ajuntament de Castelló", ha afirmat Sales, que ha insistit que "és evident que les antigues no podien funcionar el dia 30 de setembre, perquè mesos abans s'havia liquidat aqueix contracte, després, on estaven llavors les 21 càmeres noves que s'havien recepcionat a l'abril?".

L'edil Popular ha denunciat sobre aquest tema la "falta de transparència" per part de l'equip de govern d'Amparo Marco en el procés que estudia la licitació de la Sala d'Emergències de la Policia Local de la capital de la Plana i ha explicat que "també hem plantejat una sèrie de qüestions perquè se'ns detalle quines infraestructures del Lot 4, relatiu a les 21 càmeres de videovigilància, va recepcionar l'equip de govern a l'abril de 2017, perquè en l'expedient apareixen clarament aquests dispositius, inclosos els d'exterior i els de l'interior de l'edifici, i existeixen evidències que el 30 de setembre, quan es va produir l'assalt al terrat, no estaven instal·lades".

En aqueix sentit, l'edil Popular també ha destacat en data 21 de novembre es va realitzar un contracte menor per a contractar un sistema tancat de televisió en l'Edifici Noble, malgrat que el Lot 4 recepcionat el 17 d'abril ja contenia un "nou equipament de Càmeres de Seguretat CCTV amb anàlisi de vídeo en diferents seus municipals".

"A això se suma una altra factura per valor de 16.940 euros amb data 28 de novembre de 2017 en concepte de ‘subministrament i instal·lació del Sistema d'Alimentació Ininterrompuda (SAI) per a la Policia Local, malgrat que el Lot 1, recepcionat el 17 d'abril de 2017, incloïa equipaments informàtics, comunicacions i visualització de càmeres del consistori", ha detallat Sales, que s'ha preguntat "per què es va contractar un Sistema d'Alimentació Ininterrompuda nou si el Lot 1 constava d'un ‘clúster d'alta disponibilitat’ i ‘dos servidors d'alta capacitat’ que permetien que el servidor funcionara de manera ininterrompuda utilitzant sistemes redundants d'alimentació?". I, sobre aquest tema, ha insistit que "s'aclarisca llavors què es va recepcionar en els Lots 1 i 4 el 17 d'abril de 2017".

"També hem demanat que ens aclarisquen si, en l'hipotètic cas que els dos contractes menors que es van signar els dies 21 i 28 de novembre van ser per a pal·liar les deficiències de les obres recepcionades a l'abril, per què es va signar una acta de conformitat el 20 de desembre si el contracte no s'havia complit correctament", ha indicat Sales.

"Des del PP creiem que es tracta d'una irregularitat més d'un contracte fosc que, no sols no es va complir, sinó que ens ha obligat a tots els castellonencs a pagar-lo tres vegades", ha conclòs.