Està en: INICI > Notícies

Més del 60% de participants en la llançadora d'ocupació de Castelló troba treball

Diumenge, 20 de Novembre de 2016

 

L'alcaldessa, Amparo Marco, i la regidora Patricia Puerta destaquen l'impuls a les polítiques d'ocupació del Govern Local.

De les persones que han participat en el programa de la llançadora d'ocupació de Castelló, el 62% ha trobat una ocupació, segons l'informe realitzat pel personal de la llançadora. La regidora d'Impuls de l'Activitat Econòmica, Patricia Puerta, ha considerat "molt positiu" el resultat d'aquest programa que va començar a funcionar el 20 de juny desenvolupat per la Fundació Santa María la Real i impulsat per l'Ajuntament de Castelló, el Fondo Social Europeu i la Fundació Telefónica.

La major part de les insercions laborals són per compte d'altri i corresponen al sector serveis (comerç; informació i comunicacions; activitats recreatives; hostaleria; etcètera), encara que també hi ha contractacions en la indústria manufacturera. "Es tracta d'una molt bona notícia, i demostra l'èxit de la iniciativa, que més de la meitat de les 29 persones que han participat en la llançadora haja trobat una ocupació", ha insistit Puerta.

Aquesta acció s'emmarca dins de l'impuls a les polítiques d'ocupació donada pel Govern municipal amb mesures com la redacció del primer Pla Estratègic d'Ocupació de la ciutat, l'engegada a Castelló de la primera cooperativa d'emprenedors de la Comunitat Valenciana i la segona de l'Estat, la creació dels programes d'inserció Jornals de Vila; la creació d'un àrea d'assessorament en emprenedoria, etcètera. L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha subratllat que "la primera preocupació dels veïns i veïnes de Castelló és l'ocupació i, per tant, també és la primera preocupació del Govern Municipal".

El principal objectiu de la llançadora d'ocupació de Castelló ha sigut el desenvolupament de l’ocupabilitat de les persones aturades. El treball realitzat "s'ha recolzat en pilars com la intel·ligència emocional, el desenvolupament de les habilitats de comunicació, visites a empreses, col·laboracions de professionals, etcètera", ha recordat l'edil Patricia Puerta.

En aquest sentit, l'informe presentat pels tècnics de la llançadora i que avalua el funcionament fins al 30 de setembre reflecteix que la intel·ligència emocional, les eines d’ocupabilitat, la cerca activa d'ocupació i la marca personal són les matèries que els i les participants perceben com les més útils.

Les activitats realitzades entre el 20 de juny i el 30 de setembre, període analitzat per l'informe, ha inclòs també tallers de xarxes socials, de cerca d'ocupació offline, visites al CEEI i taller d'experiències emprenedors tech, una trobada interllançadores, taller d'eines de suport per a la creació i creixement d'empreses, un taller de comunicació no violentaa i tècniques per a la transformació de conflictes o l'assistència a una jornada per l'ocupació a València.



Segueix-nos: