Està en: INICI > Notícies

Castelló proposa tres categories de protecció per a edificis del centre històric i desenvolupar els carrils bici del Pla Director de la Bicicleta

Dilluns, 19 de Desembre de 2016

 

El regidor Rafa Simó destaca l'aposta per donar protagonisme a vianants i bicicletes i potenciar les rondes com a eixos de mobilitat.

La tercera reunió del procés participatiu que està acostant el Pla General de Castelló als barris ha analitzat avui la zona del centre històric. El regidor d'Ordenació del Territori, Rafa Simó; el coordinador de l'àrea de Desenvolupament de la Ciutat, Sostenibilitat, Habitatge i Serveis Urbans, Fernando Calduch, i la cap de l'àrea de Planejament Urbanístic, Consuelo Leal, han exposat els objectius generals previstos per a aquesta zona, que passen per la catalogació d'edificis, la continuïtat dels carrils bici previstos en el Pla Director de la Bicicleta, actuacions en el sistema viari i l'homogeneïtzació d'altures.

La reunió, que s’ha celebrat a la Llotja del Cànem, també ha comptat amb la presència del tinent d'Alcaldia del Districte Centre i regidor de Gestió Municipal, Antonio Lorenzo, i el regidor de Modernització, Transparència i Normalització Lingüística, Ignasi Garcia. Nombrosos veïns i veïnes han omplit la sala de reunions de l'edifici i han plantejat, bàsicament, tres línies de propostes per a incloure en el Pla General: la millora de la mobilitat en tota la zona centre, la possibilitat d'ampliar la zona per als vianants i algunes millores urbanístiques en enclavaments emblemàtics com la plaça Major.

Per la seua banda, Rafa Simó ha explicat que en el catàleg de patrimoni arquitectònic, tenint en compte que el centre històric concentra bona part dels immobles inclosos en ell, es proposen tres categories de protecció. Els béns d'interès cultural (BIC); els Béns de Rellevància Local (BRL) i els Béns Catalogats (BC). Segons han explicat els tècnics, les dues primeres categories formen part de l'Inventari del Patrimoni Cultural Valencià i els BC són aquells immobles que, sense la rellevància dels anteriors, tenen valors suficients, en el seu conjunt o en algun dels seus elements, per a formar part del Catàleg Cultural Arquitectònic de la ciutat.

Els criteris que s'utilitzen són els definits en la legislació vigent i els tipus de protecció que s'estableixen són: la protecció integral, protecció parcial, protecció ambiental i la protecció tipològica, depenent de quins siguen els valors de singularitat, rellevància, interès històric, configuració de l'ambient urbà, etcètera, que es donen en cada cas. 

Quant al sistema viari, destaquen els objectius del Pla Director de la Bicicleta, que proposa aconseguir la continuïtat de l'eix Nord-Sud, a través de tot el terme municipal i d'aquesta manera connectar el centre de la ciutat amb Benicàsim, bé a través del carrer Sant Roc-Sant Fèlix o bé a través de l'avinguda Caputxins-plaça Maria Agustina. Pel Sud es proposa la connexió amb Almassora, bé a través del carrer Herrero o del carrer Trinitat.

Un altre espai públic d'interès en aquesta zona és l'avinguda Rei en Jaume la utilització de la qual ha anat evolucionant concorde a les necessitats de mobilitat de cada època. És un espai d'interès per la seua ubicació, centralitat, la seua història i la seua amplària pel que es deixa obert l'estudi de solucions de millora de la seua urbanització i funcionament.

En el nucli consolidat, es proposa una regulació més homogènia de les altures de l'edificació, evitant el criteri que l'altura reguladora s'establisca en funció de l'amplària de cada carrer. S'atén més a la tipologia de l'edificació, a la morfologia de les pomes, a l'estructura urbana i a la història de cada zona. Les excepcions poden donar-se en algunes pomes dels vials principals que constitueixen els límits del nucli, com per exemple el carrer Governador o l'avinguda Casalduch o també les rondes Millars i Magdalena.



Segueix-nos: