Està en: INICI > Notícies

L'Ajuntament contractar el servei de "community management' per a professionalitzar la seua comunicaci en xarxes socials

Divendres, 28 de Juliol de 2017




Els professionals i empreses que vulguen optar al procediment obert podran presentar les seues propostes a partir de setembre.


La portaveu del Govern, Verònica Ruiz, i el regidor de Transparència i Modernització, Ignasi Garcia, han anunciat avui que la Junta de Govern celebrada aquest matí ha aprovat l'expedient de contractació, mitjançant procediment obert, per a la prestació del servei de gestió i dinamització de xarxes socials en Internet, ‘Community Management’, al Consistori castellonenc.

La intenció de l'equip de govern és la de "professionalitzar els serveis de comunicació i atenció a la ciutadania prestats a través de les diferents xarxes socials de l'Ajuntament de Castelló", especialment mitjançant els perfils en facebook i twitter. "Es tracta d'una necessitat detectada per l’Acord del Grau i que, a més, la ciutadania ens ha demandat en diverses ocasions", ha explicat l'edil de Modernització.

El o l'adjudicatària del servei haurà de realitzar un "treball previ d'estudi i regulació del desordre que ens va deixar l'anterior govern respecte a perfils de facebook i twitter i resta de pàgines d'internet. Els anteriors gestors funcionaven com un regne de taifes i cada regidor feia el que volia, quan volia i com volia i açò ha generat que hi haja pàgines que no estiguen actualitzades, que no complisquen amb la normalització lingüística de l’Acord del Grau o que encara usen logos antiquats", ha manifestat Garcia.

Així, els objectius principals que es plantegen a l'hora de contractar aquests serveis són els de comunicar millor de manera que totes aquelles activitats i serveis que es realitzen des de l'Ajuntament arriben al màxim de gent possible; donar resposta a la ciutadania en les seues necessitats, preguntes i consultes diàries que, cada vegada amb més freqüència, fa a través de les pàgines oficials del consistori; i, finalment, realitzar una anàlisi de valoració i posicionament de l'Ajuntament respecte dels veïns i veïnes de la ciutat.

A més, el professional o empresa que resulte adjudicatària del servei haurà de donar indicacions als responsables de la gestió diària de cada perfil institucional, coordinar la comunicació i servei a través dels mateixos i retroalimentar-los perquè la gestió de les xarxes socials oficials siga més eficaç i eficient.

El contracte d'aquest servei es realitzarà mitjançant procediment obert, tindrà una durada de dos anys que es podran prorrogar a dos anys més de manera anual i tindrà un pressupost màxim de 50.000 euros anuals. Les empreses i particulars que es dediquen de manera professional a la gestió de les xarxes socials podran presentar les seues propostes a partir del mes de setembre segons el plec de condicions que es publicarà en breu en el Perfil del Contractant del web municipal.

Finalment, el comitè d'experts que estudiaran i valoraran les propostes conforme als criteris establits en el plec de clàusules administratives estarà format pel Director de Modernització i Qualitat dels Serveis Municipals de l'Ajuntament de Castelló, Jorge Verchili, pel Director de Comunicació i Publicacions de la Universitat Jaume I, Francisco Fernández, pel professor del Departament de Ciències de la Comunicació de la UJI, Emilio Sáez, i per la Community Manager del Servef, Amalia López.



Segueix-nos: