Està en: INICI > Notícies

Castell exporta el seu "arrocito'

Dijous, 24 de Gener de 2019

L'Ajuntament promociona en Fitur el seu plat autòcton, el Arrocito de Castelló.

Carxofa de Benicarló, sepionet de punxa, oli d'oliva verge extra, alls, tomaques, llagostí de Vinaròs i arròs valencià. Aquests són els ingredients que fan del Arrocito de Castelló un plat denominació d'origen, una recepta on convergeixen productes de qualitat de l'entorn donant sentit al seu nom. El xef Estrella Michelín i dissenyador de la recepta, Miguel Barrera, ha sigut l'encarregat de traslladar aquest trosset de la gastronomia castellonenca a la fira de turisme internacional Fitur.

Acompanyat de l'alcaldessa, Amparo Marco; la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Patricia Puerta; el president del Patronat Municipal de Festes, Omar Braina; la presidenta de la Junta de Festes, Noelia Selma, i les reines de la Magdalena, Natalia Palacio i Natalia Collazos; el xef ha mostrat als assistents el procés d'elaboració del Arrocito en un show cooking per a després convidar-los a la degustació final. Amb aquesta proposta, l'alcaldessa pretén "posar en valor l'excel·lència de la nostra gastronomia a base de productes frescos i de qualitat", a més de "treballar des d'aqueixa perspectiva la bona reputació i imatge de la ciutat per a atraure així el turista". "Fitur és una bona oportunitat per a exposar el potencial gastronòmic de Castelló, un aspecte reconegut en més d'una ocasió per xefs de renom", ha conclòs Marco.

En honor a aquest plat autòcton, la ciutat reserva un mes per a las jornades  de l'Arrocito de Castelló". Es tracta d'una temporada per a gaudir d'un menú que pren a aquest com a principal protagonista i s'ofereix en diferents restaurants del Grau, el districte on reina el bon arròs i producte del mar. A més, el consistori convoca el 13 de maig la segona edició del Concurs Internacional Arrocito de Castelló. Aquesta iniciativa, al costat de jornades, la ruta de tapes Sabores, fires, congressos i show cookings a l'aire lliure donen forma a la marca Castelló Gastronòmico.

En aquesta ocasió, el Arrocito de Castelló viatja a Fitur per a delectar a totes les nacionalitats i col·locar a la ciutat de la Plana en el mapa del turisme gastronòmic.



Segueix-nos: