Està en: INICI > Notícies

L'Ajuntament fomenta la compra responsable i els hbits saludables en l'III Frum de Consum

Dilluns, 11 de Febrer de 2019



Els dies 13 i 27 de febrer a les 19 hores a la Llotja del Cànem es realitzaran xarrades amb consells pràctics per a evitar el consumisme.

L'Ajuntament de Castelló, a través de la Regidoria de Consum i amb la col·laboració de la Generalitat Valenciana i la Universitat Jaume I (UJI), celebrarà els dies 13 i 27 de febrer l'III Fòrum de Consum, amb l'objectiu de conscienciar a la ciutadania a realitzar una compra responsable i fomentar els hàbits saludables per a evitar el consum excessiu.

La regidora de Consum, Mary Carmen Ribera, ha explicat que les dues xarrades se centren en temes diversos, ja que "malgrat ser necessari, el consum ens persegueix en molts moments del dia i és essencial aprendre a ser racional i descobrir els avantatges de realitzar compres responsables". "A vegades les nostres emocions ens porten a adquirir productes que no precisem, per la qual cosa aquestes xarrades són perfectes per a deixar de fer-ho", ha expressat l'edil.

La Llotja del Cànem erà l'escenari de les dues conferències que tindran lloc els dies 13 i 27 de febrer a les 19.00 hores. En concret, la primera d'elles porta per títol Consum responsable en la cistella de la compra diària i la realitzarà la nutricionista Pilar Esquer. D'altra banda, la segona serà a càrrec de la psicòloga Luisa Chornet i se centrarà en el tema El plaer de consumir cobreix les nostres vertaderes necessitats?

Ribera ha destacat que "el consumisme és un problema global que s'ha de combatre de manera local i el primer pas és mentalitzar a la ciutadania que un gest xicotet pot canviar grans coses, es tracta de lluitar per un món més sostenible". Així mateix, ha convidat a tots els veïns i veïnes a acudir a l'esdeveniment "per a aprendre consells que ens eviten despeses innecessàries".

La finalitat d'aquestes dues conferències és oferir recomanacions a l'hora de compondre la cistella de la compra per a menjar en funció d'allò que volem aconseguir, però també es tracta de descobrir quin tipus d'emocions són les que porten al consum excessiu i canviar la realitat modificant els patrons de consum.



Segueix-nos: