Està en: INICI > Notícies

La web municipal de Castell expedir certificats d'empadronament mitjanant la seu electrnica

Dilluns, 27 de Abril de 2020

El document s necessari per a realitzar sollicituds com la moratria del pagament en les hipoteques

udio d'Ignasi Garcia


L'Ajuntament de Castell expedir mitjanant la seua prpia seu (https://sede.castello.es) certificats d'empadronament amb una tramitaci totalment telemtica, per a evitar aix les atencions presencials i minimitzar els riscos de contagi. El servei s'activar a partir del prxim dilluns i per a utilitzar-lo ser necessari disposar de la identificaci electrnica que facilita el Govern i que tamb pot sollicitar-se sense eixir de casa.

Aix ho ha explicat l'edil d'Atenci Ciutadana, Ignasi Garcia, qui ha informat que la sollicitud de volants d'empadronament ha sigut una de les temtiques ms freqents des de que vam activar el Pla Especial per la crisi del coronavirus i per aix hem posat en marxa aquesta aplicaci que respon a una necessitat de les venes i els vens de Castell. Aquest nova manera de sollicitar el certificat s'afig a la ja posada en funcionament a l'inici de l'estat d'alarma a travs d'un formulari en la web municipal.

Tal com ha aclarit Garcia aquest s un dels documents que es demanen per a tramitar la moratria dels pagaments hipotecaris i per aquest motiu s'hagen disparat les sollicituds en en les ltimes setmanes. En concret, han sigut 576 les atencions realitzades pel personal municipal entorn a aquest tema des del passat 18 de mar, quan el 010 va activar el servei especial i va reforar l'atenci telefnica i telemtica a la ciutadania.

Per part seua, l'edil de Modernitzaci, David Donate, ha destacat la importncia de comptar amb una administraci electrnica rpida, gil i que responga a les necessitats de la ciutadania. Fa pocs mesos presentarem una nova seu electrnica amb ms serveis i facilitats, una seu que ara s'ha adaptat i ha anat incorporant nous serveis per a fer front a la nova realitat i poder realitzar trmits administratius sense eixir de casa mentre dure l'emergncia per la covid-19, ha indicat. En aquest sentit, Donate ha recalcat que s'ha habilitat la seu electrnica per a poder sollicitar i obtindre els certificats d'empadronament sense haver de passar per cap oficina.

Ms de 10.000 atencions des de l'inici de l'estat d'alarma

Des de de l'activaci del Pla Espacial d'Atenci a la Ciutadania COVID-19, l'Ajuntament de Castell ha donat resposta a 10.223 sollicituds. Quasi el 70% d'aquestes (7.129), han sigut ateses telefnicament mentre que una mica ms del 28% (2.878) s'han resolt per la seu electrnica i la web municipals. El correu electrnic ha sigut el mitj triat per a tan sols el 2% de les consultes (216).

El servei d'Atenci Ciutadana ha ampliat el seu horari i el seu personal durant aquesta crisi i funciona de 8.00 a 22.00 hores de dilluns a divendres. Tamb respon per correu electrnic (info@castello.es) i per l'aplicaci de missatgeria Whatsapp (609 223 416). Aix mateix, el consistori tamb atn les consultes rebudes mitjanant l'App Castell, disponible de manera gratuta per a sistemes IOS i Android.



Segueix-nos: