Està en: INICI > Notícies

Castell obri de nou el termini per a domiciliar i fraccionar impostos de 2020 per a facilitar el pagament

Dimarts, 28 de Abril de 2020

Castell obri de nou el termini per a domiciliar i fraccionar impostos de 2020 per a facilitar el pagament

L’Ajuntament habilita un espai online i telefònic per a poder aclarir dubtes sobre tributs i nous procediments davant la covid-19

L'Ajuntament de Castelló ha obert de nou el termini perquè els i les contribuents puguen domiciliar el pagament dels seus tributs i sol·licitar també el fraccionament dels impostos d'aquest any 2020 oferint així més facilitats en el pagament de tributs. A més, s'ha habilitat un nou espai en la pàgina web municipal per a resoldre i realitzar consultes online sobre els canvis i nous procediments tributaris davant la covid-19. Aquestes mesures se sumen al nou calendari fiscal fixat per a enguany que ha ampliat terminis i retardat pagaments per a pal·liar les conseqüències de l'emergència social per coronavirus.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha explicat que l'Ajuntament de Castelló posa així a la disposició de la ciutadania nous terminis i més facilitats de pagament. "No sols hem aprovat un nou calendari fiscal que amplia terminis i retarda el cobrament d'impostos d'enguany, ara també obrim novament el termini perquè els veïns i veïnes puguen domiciliar els seus impostos i demanar el pagament fraccionat dels seus tributs de manera que donem més facilitats a la ciutadania davant aquesta emergència social per coronavirus", ha indicat. Marco ha recordat que, entre les novetats del nou calendari fiscal, s'ha retardat més de tres mesos el cobrament domiciliat de l'IBI urbà, passant del 20 de maig al 31 d'agost.

En aquest sentit, el regidor d'Hisenda, David Donate, ha apuntat que aquelles persones que no tenien domiciliats els seus tributs d'enguany, podran sol·licitar-lo fins a un mes abans de l'últim dia de cobrament. Així, els impostos fixats en el primer període (Impost sobre Béns immobles (IBI) Urbans, l'IBI Rústic i el de Característiques Especials) podran domiciliar-se fins al 31 de juliol i es passaran al cobrament el 31 d'agost. Per a la resta d'impostos del segon període de l'any, el termini per a domiciliar finalitzarà el 30 d'octubre i es cobraran el 31 de novembre.

També s'ha reobert el termini per a demanar el fraccionament d'impostos que, com a norma general, finalitzen l'1 de febrer per als tributs de l'any en curs. "Donada la situació actual, hem reobert el termini perquè els veïns i veïnes de Castelló puguen sol·licitar el pagament fraccionat dels seus impostos i facilitar que puguen fer front a les obligacions fiscals", ha indicat Donate. Cal recordar que el fraccionament es pot realitzar per a l'IBI urbà, l'impost sobre vehicles de tracció mecànica i la taxa de fems i que es pot sol·licitar fins a tres modalitats de pagament: en huit, en quatre o en dos mesos.

Per a realitzar aquests tràmits, l'Ajuntament de Castelló posa a la disposició de la ciutadania nous canals d'informació i presentació de sol·licituds. Les peticions es podran realitzar a través de l'Oficina de Recaptació (telefonant al 964 341130 o al 010, o bé enviant un mail a castellon@sdci.es).

Nou espai web

D'altra banda, l'Ajuntament de Castelló ha habilitat un espai propi en el seu web per a accedir a informació d'interés sobre fiscalitat (taxes i impostos) i facilitar que la ciutadania puga consultar i resoldre els seus dubtes davant els canvis realitzats davant l'emergència social per coronavirus.

D'aquesta manera, es pot accedir mitjançant aquest enllaç o entrant en www.castello.es i prement sobre el nou bàner ‘Informació important referent a taxes i impostos davant la covid-19’.

Aquest espai ofereix informació sobre el nou calendari fiscal, els canvis i un espai dedicat a preguntes i respostes. A més, davant totes els possibles dubtes que puguen sorgir, s'ha posat en marxa un formulari de contacte online per a remetre dubtes sobre taxes i impostos durant l'estat d'alarma per la covid-19. Accedir al formulari.

Finalment, entre les novetats per a enguany, aquells rebuts que s'envien mitjançant correu ordinari inclouran un codi QR per a realitzar directament el pagament de manera telemàtica sense necessitat d'acudir a l'oficina bancària.



Segueix-nos: