Està en: INICI > Notícies

Els agents econmics i socials de Granada mostren el seu suport al corredor Ferrmed per a impulsar la xarxa ferroviari que enlla Cadis amb el nord dEuropa

Dimecres, 9 de Febrer de 2011

Lalcalde de Castelló, Alberto Fabra ha arrancat el compromís dels distints agents socials i econòmics de Granada perquè, conjuntament amb el seu ajuntament deixen patent el seu suport al corredor mediterrani de mercaderies, per mitjà daccions polítiques i ciutadanes.

Esta voluntat dabonar leix ferroviari de la costa sha posat de manifest en una reunió impulsada per lalcalde de Granada, José Torres qui va invitar lalcalde de Castelló, Alberto Fabra, perquè exposara i mostrara la fortalesa que per a leconomia i lempresa pot significar esta infraestructura vertebradora del territori llevantí amb la resta dEuropa. 

Alberto Fabra ha donat les gràcies a lalcalde per esta possibilitat dacostar este projecte a la societat granadina. "Este projecte és per als ciutadans, treballadors i empresaris, perquè isquen avant, perquè tinguen un futur competitiu. Esta infraestructura té arguments suficients per a tindre els suports de totes les administracions i tots els territoris. Perquè suposarà major competitivitat, perquè suposarà reducció de costos de transport i perquè possibilitarà la reducció de les emissions contaminants." 

Fabra ha destacat que "este projecte ha destar per damunt dels canvis polítics i hem daconseguir-ho impulsar entre tots". En este sentit, els empresaris granadinos han trobat a faltar el respatler de la Junta dAndalusia a este projecte a Brussel·les, com sí ho va fer el govern valencià i com si ho van fer molts ajuntaments, com el de Castelló, com el de Granada i altres tants de totes les comunitats autònomes per on passarà este corredor. 

EL CORREDOR MEDITERRANI COM A ESTRATÈGIA CONJUNTA DE FUTUR

Davant de les preguntes dels assistents a la reunió sobre la necessitat desenvolupar infraestructures estratègiques territorializadas en les comunitats autònomes, Alberto Fabra ha dit que "evidentment, cada u ha de planificar estratègicament el seu territori, però hem de ser prou ambiciós i visionaris per a donar-nos compte que fer la guerra per lliure i de manera disforme, lúnica cosa que aconseguix és debilitar-nos. Els governs autònoms han de procurar no sols per organitzar el seu territori, sinó tindre una visió àmplia que enfortisca la indústria i el sector productiu de tot Espanya i de totes les comunitats autònomes. Perquè açò significa poder eixir de la crisi tots, avançar tots i ser competitius tots enfront daltres països i altres zones dEuropa". 

Alberto Fabra hi ha assenyalat que "en este cas no podem tindre posicionaments tebis i estar a veure vindre. Ací ens estem jugant el futur i hem danar a per totes". 

I per això, lalcalde de Castelló ha defés els arguments que justifiquen plenament el projecte del corredor Ferrmed.
Este corredor donarà servici al 54% de la Unió Europea. Este corredor permetria oferir a la indústria que produïx el 66% de la producció fabril una solució de transport al nord dEuropa. I això suposaria poder transportar el 90% dels contenidors i facilitar el 80% del transport marítim de les mercaderies. 

Ferrmed ha previst que la rendibilitat del corredor siga de més de 97.000 milions deuros per als països per on passa la línia en un període de 30 anys. El que significaria més de 25.000 milions per a cada comunitat autònoma per on discorreria el corredor. 

ACCIONS A FUTUR
Granada sha bolcat amb el projecte i tant ajuntament com empresaris i sindicats shan mostrat voluntariosos per mamprendre la defensa deste corredor amb accions promogudes des de les seues organitzacions o institucions.



Segueix-nos: