Està en: INICI > Notícies

El Partit Popular i el BLOC defendran units la reclamaci que lAVE arribe com ms prompte millor a Castell

Dimarts, 22 de Gener de 2008

El vicealcalde i portaveu del grup municipal popular, Javier Moliner i el portaveu del BLOC, Enric Nomdedeu shan reunit este matí per a consensuar la declaració institucional que el ple ordinari de dijous que ve exigirà al govern central la inclusió del traçat de doble plataforma per al tren dalta velocitat i el corredor de mercaderies en tota la longitud de lArc Mediterrani. 

Moliner ha destacat que "Castelló està patint el menyspreu del govern central des de fa un any quan es van reunir ací en la nostra capital els nou alcaldes de les capitals de província des de Cadis fins a Tarragona. El president del govern a les reiterades cartes i sol·licituds dels alcaldes que representen a més de 3 milions de persones a Espanya ha donat la callada per resposta." 

Javier Moliner ha arreplegat el suport del grup municipal del BLOC per boca del seu portaveu i ha mostrat la seua satisfacció perquè "esta iniciativa de lAjuntament de Castelló no té cap vocació partidista sinó que és una reivindicació justa que té com a únic objectiu fonamentar les bases perquè leconomia castellonenca continue sent competitiva". 

Per la seua banda, Enric Nomdedeu hi ha assenyalat que "el BLOC ha sigut coherent sempre amb esta reivindicació i ha cregut sempre convenient que Castelló comptara amb esta infraestructura. En el seu dia, el PP no va ser prou exigent a Europa per a incloure la doble plataforma per lArc Mediterrani, però si ara, ho reivindiquen, evidentment per a Castelló és una necessitat i és just unir-nos a la demanda". 

Així mateix, el portaveu del BLOC ha apuntat també que "ens haguera encantat que a esta reclamació justa per a la societat castellonenca shaguera unit també el grup socialista perquè seria una forma de demostrar a Castelló que els polítics treballem per la ciutat i no a latzar del govern de torn". 

Moliner ha continuat dient que "estem en un moment en què comprovem que leconomia està en recessió i que si els nostres productes i serveis no soferixen amb la dotació dun valor afegit de qualitat o de celeritat en larribada al client, poden perdre competitivitat davant daltres territoris que sí que oferisquen eixos avantatges. Castelló no es pot quedar arrere. La indústria i sectors econòmics castellonencs són molt potents, però si no cuidem i procurem tindre les millors dotacions i infraestructures, podem quedar-nos arrere i aïllats enfront daltres territoris". 

Moliner ha recordat que "en un any no sha rebut als alcaldes no sha contestat a les cartes que shan remés al ministeri de foment i al president del govern, tal com es va fixar com a objectiu en la Declaració de Castelló. Per això, ara és el moment que per part dels responsables dordenació de ferrocarrils es prenguen cartes en lassumpte i en una matèria com esta, Castelló de no comptar amb eixes infraestructures pot quedar-se en una franca debilitat amb altres territoris". 

Moliner ha afegit que "altres zones dEspanya estan podent tindre estes oportunitats amb millors infraestructures per a poder ser competitius i a Castelló per part del govern central sestan minvant eixes possibilitats perquè no podem ser competitius amb eixos territoris. Sabater ha primat altres eixos estructurals i Castelló corre perill de quedar marginat i no estar unit amb lalta velocitat amb la resta de territoris europeus". 

"Enguany, la Unió Europea revisarà les infraestructures prioritàries de tot el territori europeu i si Espanya no defén el corredor mediterrani leconomia, la potència duna territori com larc mediterrani que aglutina més de 50% del PIB pot quedar desconnectada de les grans comunicacions amb Europa", ha acabat dient Javier Moliner.



Segueix-nos: