Està en: INICI > Educaci > Notícies

Castell es consolida com a ciutat educadora amb la posada en marxa de 12 projectes dAprenentatge Servei






Mezquita reconeix el valor de la implicaci de lestudiantat i de la collaboraci intergeneracional amb ocasi del Dia Internacional de la Ciutat Educadora

Castell se suma a la celebraci del Dia Internacional de la Ciutat Educadora de dem, 30 de novembre, amb lactivaci dels projectes del pla dAprenentatge Servei (ApS), impulsat per les regidories de Participaci Ciutadana i Educaci. En total, 12 propostes entraran en el programa amb que lalumnat del IES de la ciutat simplicar amb les entitats i associacions dels barris per a portar endavant projectes relacionats amb el medi ambient, el foment de ligualtat entre homes i dones o la formaci en noves tecnologies per a gent gran.

Per a fer de Castell una ciutat educadora necessitem de la implicaci del conjunt de la ciutat, de les entitats i de les administacions i el projecte dApS s una bona mostra daquests treball transversal i conjunt, ha assegurat el regidor dEducaci, Francesc Mezquita. Ledil tamb ha posat laccent en la importncia de la inclusi, el respecte i lacceptaci de la diversitat en el projecte educatiu de Castell, objectius en el quals ja treballem des de la xarxa de ciutats inclusives, de la qual el consistori forma part des del passat mes de mar.

El pla dAprenentatge Servei, el qual compta amb la collaboraci dels centres educatius i del Cefire, busca connectar lestudiantat amb les associacions de la ciutat. La finalitat s contribuir a la millora de lentorn a travs de les propostes dutes a terme entre lestudiantat i les associacions amb les quals collaboren.

Amb aquesta finalitat, lIES Vicent Castell ha presentat tres propostes. La primera est relacionada amb la custdia del territori i larqueologia (Som Custdia); la segona tracta sobre la conservaci i difusi del patrimoni histric i la tercera busca fomentar lesport al carrer mitjanant una lliga de bsquet. Les propostes de lIES Bovalar sn la creaci duna lliga dimprovisaci amb temtica LGTBI, lobertura duna Escacs-room i la conscienciaci sobre la cura de medi ambient (amb collaboraci amb el Consell de la Joventut de Castell). Tamb han proposat un taller per a recollir fem amb bicicleta, una prctica coneguda com a plogging. LInstitut Ribalta ha presentat un projecte dapicultura urbana per posar en valor la tasca que desenvolupen aquests insectes en al ciutat (Esplais).

La Universitat Jaume I ha proposat dos projectes per ajudar a les persones amb Parkinson. Un destinat a lalfabetitzaci digital per a persones afectades per la malaltia i un altre sobre el desenvolupament de les ferramentes informtiques per a la gesti duna associaci de pacients i familiars. Finalment, lEscola de Cases ha presentat dues propostes: la primera t a veure amb jocs de taula per a la millora social i la segona s el projecte musical del Cor de Joves (Parke Lidn i Ad Libitum, respectivament).

Cal recordar que les ajudes impulsades per lAjuntament de Castell per al finanament del programa ascendeixen a un total de 12.000 euros, uns fons amb el qual es poden adquirir els materials necessaris per dur a terme els projectes. El programa, que va ser presentat lestiu passat per Francesc Mezquita i per la representant del Cefire Artsticoexpressiu, t lobjectiu dextreure all aprs en les aules per posar-ho en prctica en el dia a dia.




Segueix-nos: