Està en: INICI > Educaci > Notícies

Educaci activa un programa per prevenir l'absentisme i labandonament escolar






El projecte dAula Compartida ha comenat a funcionar aquesta mateixa setmana a lIES Camins i podria estendres a altres centres

udio de Francesc Mezquita


La Regidoria d'Educaci de lAjuntament de Castell ha adjudicat el programa dAula Compartida a lIES El Camins per al curs 2020-2021. Es tracta dun programa datenci a la diversitat i que t com a finalitat prevenir labsentisme i labandonament escolar. A les sessions, assistiran 15 alumnes, els quals han repetit els cursos de 1er i 2n de lESO.

Igual que la resta daccions que portem a terme a Castell, aquesta est vinculada al projecte de ciutat educadora i inclusiva, ja que volem que tothom tinga loportunitat de continuar amb la seua formaci i volem ajudar a reconnectar amb el sistema educatiu lalumnat, ha apuntat el regidor dEducaci de Castell, Francesc Mezquita. Sense dubte, aquests cursos de la primera etapa de leducaci secundria sn clau per al futur dels i les alumnes i per aix actuem ac, ha destacat ledil, qui obre la porta a estendre la intervenci a altres centres que ho solliciten.

Aix doncs, el programa dAula Compartida va dirigit aspira a facilitar ladaptaci de lalumnat de leducaci secundria obligatria al medi escolar i a acabar amb actituds disruptives. Daquesta manera, lIES el Camins comptar amb la collaboraci de la Regidoria dEducaci per fomentar la igualtat doportunitats entre els menors en risc dexclusi.

En eixe sentit, lalumnat dur a terme una srie dactivitats relacionades amb els objectius plantejats. Mitjanant aquestes dinmiques grupals i individuals, els menors adquiriran competncies en lmbit del llenguatge, de lentorn digital o, tamb, dins de lmbit de la matemtica i la tecnologia. Aix mateix, tamb simpulsar el sentit de la iniciativa i del treball en equip. La programaci est sotmesa als possibles canvis degut al context sanitari de manera que les activitats es poden adaptar per dur-se a terme en lnia.

El Programa dAula Compartida esdev una eina que t com a base la realitzaci dactivitats prctiques i teraputiques, les quals posen en el centre a lalumnat que hi assisteix. Tot i que hi ha normes a tenir en consideraci, cal assenyalar que la majoria dactivitats del curs tenen a veure amb les emocions, lautoestima o la gesti de la frustraci.




Segueix-nos: