Castell nomena a les primeres 21 persones voluntries de l'Agrupaci de Protecci Civil




Braina agraeix el "compromís" per formar part d’aquesta agrupació "essencial" en la prevenció i actuació davant emergències

El regidor de Seguretat Pública i Emergències, Omar Braina, ha presidit aquest dimarts l'acte de nomenament de les 21 persones (16 homes i 5 dones) que passen a integrar l'Agrupació Municipal de Voluntaris de Protecció Civil de l'Ajuntament de Castelló. Es tracta dels primers voluntaris i voluntàries que ingressen en l'Agrupació des de la seua constitució en 2018 i després d'haver finalitzat amb èxit els cursos i les proves pertinents.

Braina ha agraït el seu "esforç i compromís" per haver triat dedicar el seu temps a un paper "tan important i fonamental com la Protecció Civil". "El vostre paper com a voluntaris i voluntàries és essencial en l'aspecte preventiu i operatiu de la gestió de les emergències en els diferents esdeveniments que se celebren a la nostra ciutat i sota la coordinació dels Serveis Municipals del Servei de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvament (SPEIS) de l'Àrea de Seguretat Pública i Emergències d'aquest Ajuntament", ha apuntat.

L'Agrupació Municipal de Voluntaris de Protecció Civil està formada per personal voluntari que depén de l'Ajuntament i que ofereix serveis de suport en situacions d'emergència i serveis en actes multitudinaris com, per exemple, espectacles pirotècnics, desfilades, concertes, etc. També participen davant l'activació de plans d'emergències per riscos meteorològics.

Per a formar part de l'Agrupació és necessari realitzar la sol·licitud d'ingrés mitjançant instància, via Registre General, o davant la Seu Electrònica. A més, els aspirants hauran de superar les proves psicotècniques, realitzar un curs de Formació Bàsica de Voluntariat en l'Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) i superar un període de sis mesos de pràctiques.


Segueix-nos: