12/11/2024
Castelló, 14 d’octubre de 2024
El Grup Municipal Socialista de Castelló ha mantingut hui les seues crítiques al govern municipal de Begoña Carrasco per “haver desvirtuat per complet” el concepte de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) en donar “via lliure als vehicles a uns carrers on el vianant i el ciclista eren els únics protagonistes”, assenyala José Luis López, portaveu adjunt socialista.
És en aquest àmbit en el qual se circumscriu la crítica del PSPV al projecte desenvolupat en la zona del carrer Sant Félix, “que va ser dissenyat com una plataforma única amb prioritat ciclopedestre, d'aquí ve que es reconvertira l'anterior carril bici de la zona, que ara ha quedat totalment desmantellada per l'obsessió del Partit Popular de tornar a convertir el centre en una zona de continu pas de vehicles, arraconant així els projectes de mobilitat sostenible impulsats per l'anterior govern de l’Acord de Fadrell”.
En aquesta línia, José Luis López ha advertit al govern PPVox que presideix Begoña Carrasco “que està jugant amb foc amb totes les reinterpretacions que està fent amb les Zones de Baixes Emissions de Castelló, projectes que es poden desenvolupar gràcies al treball del PSPV per a captar fons europeus”. En concret van ser més d'11 milions els que han arribat d'Europa, “i tots i totes sabem que l'Ajuntament de Castelló podria perdre'ls si Carrasco i el seu regidor d'Urbanisme, Sergio Toledo, continuen alterant els seus objectius, la qual cosa seria sens dubte catastròfic per a tots els i les castellonenques".
Sobre aquest tema, López assenyala que “no cal anar-se molt lluny, en concret a València, on el Ministeri de Transports ja li ha advertit a la seua alcaldessa, també del PP, que pot perdre el finançament europeu si no executa com estan previstos alguns dels seus projectes en zones de baixes emissions”.
En aquest context, el portaveu socialista insisteix que el treball desenvolupat per l’Acord de Fadrell al carrer Sant Félix “donava la prioritat absoluta al vianant i al ciclista, però ja sabem que el model de la dreta d'aquesta ciutat és tornar a un model de ciutat insostenible amb el trànsit de vehicles cotxe com a gran protagonista”.