A continuació es descriurà el procediment de redacció i presa de decisions quant al desenvolupament dels pressupostos participatius de Castelló.
L'òrgan responsable de la gestió de tota la informació que es genere en este procediment, de captació de peticions, de priorització i de resolució de la proposta a elevar a l'alcaldia, és
la Comissió Especial de Pressupostos Participatius del Consell Municipal de Participació Ciutadana.
Esta comissió te cinc membres i es tria d'entre els representants veïnals, al llarg del mes d'octubre, democràticament pel Ple del Consell Municipal de Participació Ciutadana.
1. Elecció de la Comissió.
Tot el procés de captació d'informació i de demandes i necessitats de col·lectius i ciutadans es canalitza per mitjà de les següents vies de comunicació:
1 - JUNTES DE DISTRICTE / PARTICIPACIÓ CIUTADANA.
Aquest és, sens dubte, el canal bàsic d'aquest procediment. Després de la presentació del projecte al Ple de Participació Ciutadana i a les associacions de veïns de la nostra Ciutat, durant
l'última setmana de setembre.
A l'haver-se celebrat recentment les eleccions municipals, les Juntes de Districte es troben en procés de constitució, per la qual cosa, en aquesta edició, el procés dels Pressupostos
Participatius s'iniciarà amb una ronda de trobades amb les *acociaciones que habitualment formen part d'aquestes juntes.
Aquestes associacions presentaran a les seues Juntes de districte corresponents les peticions que cadascun d'ells va a plantejar per als pressupostos. Aquestes peticions van a tenir
dues consideracions distintes:
a) peticions d'instal·lacions, obres o actuacions concretes en cada un dels distints àmbits d'actuació del col·lectiu. Per a poder considerar-se estes peticions hauran de ser concretes,
valorables i fitades.
b) priorització d'increment pressupostari en les distintes partides de gasto corrent del pressupost municipal (neteja, jardineria, seguretat ciutadana, activitats culturals, etc...).
Per a plantejar estes peticions s'haurà d'omplir, per part de cada una de les associacions i col·lectius representats en les sis juntes de districte un formulari el model se adjunta del qual.
En el termini de vint dies es convocarà a les Juntes de Districte per a debatre la idoneïtat i priorització de les diferents actuacions concretes plantejades per les associacions, aprovant cadascuna
de les juntes de districte una proposta de sis actuacions d'inversió per al Districte i una priorització de les restants peticions plantejades.
Aquestes peticions, emanades de les juntes de districte, es traslladaran a la Comissió Especial de Pressupostos Participatius, la qual avaluarà les peticions rebudes d'actuacions concretes i,
després dels estudis pertinents de viabilitat tècnica i econòmica, per als quins l'Ajuntament de Castelló posarà a la seua disposició als serveis tècnics, elaborarà una proposta d'inversions per
al pressupost municipal.
Aquestes propostes seran remeses a l'Ajuntament d'aquest Ajuntament en la data establida, de manera que puguen elaborar-se els documents que conformen el Projecte de Pressupostos i ser
aprovats a la fi del present exercici.
2 - GRUPS POLÍTICS.
Els distints grups polítics amb representació en el consistori, una vegada presentat el projecte, podran aportar aquelles iniciatives d'inversions o de priorització de gasto que consideren, en el marc
d'este procediment i les dites iniciatives seran remeses a la Comissió Especial de Pressupostos Participatius. Esta comissió arreplegarà les dites peticions i les emmarcarà en la proposta general que
plantege, junt amb les peticions formulades des de les distintes juntes de districte.
3 - FORMULARI WEB.
L'Ajuntament de Castelló posarà a disposició de tots els ciutadans un formulari en la pàgina WEB (www.castello.es) en el que podran opinar sobre aquells aspectes, que baix el seu punt de vista,
requerixen d'un major esforç pressupostari en l'exercici pròxim, per part de l'Ajuntament de Castelló.