Està en: INICI > Notícies

Castell intensifica els seus serveis en benestar social, atenci ciutadana i habitatge per a fer front a la crisi de la covid-19

Dilluns, 30 de Mar de 2020

L'Ajuntament incrementa les accions per a garantir l'atenci  a collectius vulnerables, majors, vctimes de la violncia de gnere i l'assessorament en habitatge

L'Ajuntament incrementa les accions per a garantir l'atenci a collectius vulnerables, majors, vctimes de la violncia de gnere i l'assessorament en habitatge

udio d'Amparo Marco


udio d'Ignasi Garcia


udio de Fernando Navarro


L'Ajuntament de Castell ha intensificat els seus serveis i actuacions en benestar social per a atendre els collectius ms vulnerables, ha reforat l'atenci ciutadana i assegurat el manteniment de serveis bsics com l'atenci a les vctimes de violncia de gnere i l'assessorament i mediaci en matria d'habitatge, des de l'aprovaci de l'estat d'alarma per la covid-19. L'alcaldessa Amparo Marco ha destacat que el consistori ha mobilitzat tots els recursos materials i humans per a la gesti d'aquesta crisi sanitria i social des del primer moment, centrant els nostres primers esforos a garantir l'atenci urgent dels collectius ms vulnerables o que han pogut veure agreujada la seua situaci desprs de la declaraci de l'estat d'alarma i les mesures de confinament.

Per aix, es va activar de manera immediata un Servei d'Emergncia Social davant la covid-19 per a ampliar l'atenci a les persones majors que viuen soles, a persones vulnerables o persones amb mobilitat reduda, i a aquelles que estan en risc de caure en una situaci de vulnerabilitat a conseqncia de la crisi per coronavirus. Grcies a aquest servei s'han augmentat les atencions domiciliries a majors solos i dependents per a alimentaci, higiene i prestaci de serveis bsics. En una setmana s'han realitzat quasi 400 intervencions (tamb prestacions per a fer front a pagaments de subministrament elctric o lloguer, entre altres) i ats 60 majors o persones dependents a les seues cases.

Tamb s'ha actuat per a garantir la correcta alimentaci dels menors. La Regidoria de Benestar Social, Dependncia i Infncia reparteix cada dia 450 mens a les cases dels menors en situaci de vulnerabilitat i a les seues famlies.

L'Ajuntament ha posat en marxa a ms un alberg provisional en el poliesportiu municipal Castalia amb capacitat per a 40 persones sense llar que estar en funcionament mentre dure l'emergncia per la covid-19 i que complementa l'alberg municipal.

Parallelament, des de la Regidoria de Gent Gran s'han posat en marxa les Aules online per a majors per a incentivar l'activitat durant aquests dies. Prop de 700 persones ja segueixen aquests tallers de manera telemtica. El consistori ha derivat per via telefnica el servei d'atenci psicolgica a persones majors.

Quant a mobilitat, s'ha posat en marxa un servei especial de transport pblic urb, que passa per reduir en un 50% el servei ordinari, mantenint les connexions bsiques amb centres de salut i hospitals, i reforant la neteja i desinfecci dels vehicles. Tamb s'ha susps l'ORA i l'estacionament rotatori als carrers on estava implantat.

Aix mateix, l'alcaldessa ha recalcat la labor de la Policia Local per a vetlar pel compliment de la seguretat i les mesures de prevenci. Des de la declaraci de l'estat d'alarma, els agents han realitzat 5 detencions i han realitzat 15 denncies per incompliment de tancament de locals i/o incompliment de restriccions de l'activitat comercial, cultural, recreativa i d'hostaleria o restauraci, aix com quasi 300 denncies a persones per incomplir les restriccions mobilitat.

D'altra banda, el segon tinent d'Alcaldia, Ignasi Garcia, ha agrat el gran esfor que estan fent el personal municipal i les empreses gestores per a prestar els serveis al ms alt nivell de qualitat i adaptant-se a les circumstncies i la lli de civisme i de solidaritat que estan donant la immensa majoria de les venes i els vens. L'edil ha recordat que s'han posat les installacions dels centres educatius a la disposici de les autoritats i s'ha garantit el manteniment dels serveis essencials, com l'atenci a les vctimes de violncia de gnere. No volem que ning es quede arrere en aquesta crisi, ha dit.

Garcia tamb ha destacat el treball realitzat per Atenci Ciutadana per a mantindre una comunicaci bidireccional i personalitzada amb els usuaris, reforant el servei, facilitant diversos canals per a contactar amb l'Ajuntament de Castell i enfortint aix confiana en l'administraci. D'aquesta manera, hem contribut a generar informaci vera i a evitar la propagaci de les tan temudes faules, ha apuntat. La seu electrnica ha ats ms de 400 sollicituds i l'atenci telefnica, via WhatsApp o per correu electrnic del 010 ha superat les 1.000 entrades.

A ms, s'ha referit al refor del servei de neteja viria, aix com el manteniment de la recollida de voluminosos i la creaci d'un protocol especfic de seguretat per al tractament dels residus sanitaris. Durant la primera setmana de confinament, la generaci de residus ha caigut en 75 tones a la ciutat.

Per part seua, el tercer tinent d'Alcaldia, Fernando Navarro, ha destacat que durant aquestes dues setmanes l'Ajuntament ha centrat tots els seus esforos a tractar de previndre contagis i donar exemple reduint l'activitat presencial per a posar per davant de la resta de criteris la salut de Castell.

Navarro ha subratllat que des de l'equip de govern municipal s'ha comenat a treballar en un pla de xoc social i econmic perqu el dia desprs que passe la pandmia l'Ajuntament estiga en primera lnia impulsant l'economia perqu isquem d'aquesta situaci sense deixar a ning pel cam.

Finalment, des de la Regidoria d'Habitatge, s'ha actuat en la desinfecci de les zones comunes dels habitatges socials i ha mantingut els serveis d'assessorament i mediaci a travs del nmero telefnic del 010. La Regidoria de Transici Ecolgica ha rebut l'oferiment dels agricultors per a collaborar en un possible refor en les labors de neteja i ha cedit el subministrament elctric de la font de la ronda Nord a l'hospital de campanya.



Segueix-nos: