Està en: INICI > Notícies

Castell reuneix la taula de coordinaci enfront del coronavirus per a abordar la situaci actual i les mesures adoptades

Dimarts, 7 de Abril de 2020

Castell reuneix la taula de coordinaci enfront del coronavirus per a abordar la situaci actual i les mesures adoptades

LAjuntament analitza les actuacions realitzades per a fer front a la covid-19 i el manteniment dels serveis municipals per vies telemtiques

L'alcaldessa de Castell, Amparo Marco, ha presidit aquest dimarts una nova reuni de la taula de coordinaci davant la situaci d'emergncia sanitria i social per coronavirus. En la trobada, que s'ha celebrat per vies telemtiques, han participat els regidors David Donate, Vernica Ruiz, Fernando Navarro, Rafa Sim, Omar Braina, Jos Luis Lpez i Jorge Ribes, al costat de personal tcnic de diferents rees municipals. Durant la reuni s'ha abordat la situaci actual a la ciutat de Castell i s'ha analitzat les mesures dutes a terme des que es va activar l'estat d'alarma per coronavirus.

L'alcaldessa ha recordat que Castell va ser pionera en l'mbit municipal en constituir aquesta taula el passat 26 de febrer, res ms conixer el primer cas de covid-19 a la provncia, per a coordinar els recursos i prendre les mesures oportunes enfront de l'emergncia sanitria. Des de llavors, la comissi s'ha convocat peridicament per a avaluar l'evoluci de la situaci. Marco ha apuntat que aquesta nova reuni ha servit per a analitzar totes les mesures dutes a terme per les diferents rees municipals i abordar l'actual situaci a la ciutat. L'Ajuntament ha pres les mesures necessries per a garantir el manteniment dels serveis municipals i ha incrementat les seues actuacions d'atenci social i mesures de prevenci i seguretat de la ciutadania, ha apuntat.

Durant la taula de coordinaci s'ha abordat la labor de l'rea de Seguretat Pblica i Emergncies quant al seguiment del compliment de les restriccions de mobilitat i obertures comercials des que es va decretar l'estat d'alarma. En total, la Policia Local ha realitzat 16 actes per incompliment de tancament de locals i/o incompliment de restriccions de l'activitat comercial, cultural, recreativa i d'hostaleria o restauraci, ha imposat 445 denncies per incompliment restriccions mobilitat en via pblica i ha realitzat 8 detencions per desobedincia a complir amb les restriccions des del passat 14 de mar. Tamb s'ha adonat de totes les actuacions realitzades pels bombers municipals i l'agrupaci de voluntariat de Protecci Civil quant a desinfeccions d'installacions, vehicles i dependncies, aix com actuacions com el repartiment de medicaments a malalts oncolgics de l'Hospital Provincial de Castell i l'elaboraci i repartiment de material de protecci.

En l'rea de Benestar Social, Dependncia i Infncia s'han abordat les actuacions realitzades des de la posada en marxa del Servei d'Emergncia Social davant la covid-19 amb el qual s'ha ats a unes 150 persones majors en els seus domicilis en els serveis de Menjar a casa i el Servei d'Assistncia a domicili (SAD). Tamb s'han incrementat les prestacions d'emergncia social i es reparteixen ms de 500 mens diaris per a garantir una correcta alimentaci a menors en situaci de vulnerabilitat i a les seues famlies mentre dure la crisi per coronavirus. A ms, tamb s'ha analitzat la posada en marxa de l'alberg provisional.

Per part seua, l'edil de Cultura i Feminismes, Vernica Ruiz, ha agrat el treball de tots els funcionaris i personal d'empreses provedores de l'administraci per eixir cada dia a treballar, fer possible que moltes i molts podem teletrabajar i dedicar esforos a aconseguir recursos perqu puguem fer front a aquesta crisi. Aix mateix, ha recordat que el Servei d'Igualtat mant l'atenci telefnica integral per a previndre la violncia de gnere en el 964 25 19 79.

En la taula de coordinaci s'ha analitzat el funcionament del servei d'atenci telefnica de l'Ajuntament de Castell, el 010, que est servint per a centralitzar i canalitzar tots els serveis municipals requerits per la ciutadania i derivant a les corresponents rees. Aquest servei ha realitzat 2.378 gestions no presencials dins del Pla Especial d'Atenci a la Ciutadania covid-19, activat el passat 18 de mar. La immensa majoria d'aquestes atencions han sigut telefniques, encara que el personal tamb atn consultes rebudes per correu electrnic o pels canals municipals de missatgeria.

Aix mateix, s'ha adonat de les labors de neteja, que s'han vist incrementades i reforades davant el coronavirus, especialment en les zones de ms alta concurrncia com els voltants de supermercats, centres de salut i hospitals, aix com les tasques de desinfecci en voreres i dependncies municipals.

Durant la trobada s'ha destacat la mobilitzaci dels recursos municipals per a fer front a situacions sobrevingudes durant el perode d'emergncia, com l'episodi de pluges intenses pel qual es van posar en marxa tots els sistemes d'evacuaci d'aigua.

Quant a actuacions a nivell intern, la taula ha abordat l'adaptaci dels recursos humans de l'Ajuntament al teletreball per a garantir les mesures de prevenci i seguretat durant l'estat d'alarma i s'ha posat en valor la capacitat d'adaptaci del personal a la nova situaci davant el coronavirus.



Segueix-nos: