Està en: INICI > Notícies

Castell amplia la xarxa ciclable de la ciutat amb un nou carril bici al carrer Herrero

Dilluns, 6 de Juliol de 2020



Comencen les obres per a consolidar un dels itineraris que es van habilitar al maig arran de la crisi sanitria de la covid-19

udio de Jorge Ribes


Hui han comenat els treballs al carrer Herrero de Castell per a habilitar un carril bici en un traat d'aproximadament uns 640 metres, que ampliar la xarxa ciclable de la ciutat i consolidar un dels itineraris habilitats de manera provisional a principis de maig per a facilitar la mobilitat de vianants i ciclistes durant l'estat d'alarma per la covid-19.

El recorregut ciclopeatonal que condicionem en Herrero per a facilitar la mobilitat de ciclistes i vianants ha tingut molt bon acolliment, per la qual cosa s'ha decidit consolidar-lo amb un projecte de carril bici fix que incrementar en ms de mig quilmetre la xarxa ciclable de Castell, que ja t quasi 100 quilmetres, ha explicat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes. Amb aquest projecte fem un pas ms en mobilitat sostenible i guanyem espai per a les bicicletes en un carril estratgic que consolida la connexi ciclista entre la zona sud i el centre de la ciutat, ha matisat l'edil.

Al costat del carril bici d'Herrero, un altre dels itineraris ciclopeatonals que es van habilitar de manera provisional al maig i que es consolida s el de Germans Bou, que ha requerit d'una reordenaci del trnsit en l'avinguda i de la zona d'aparcament. A ms, segueixen actius el d'Asensi, Pascual Asensio, Repblica Argentina, Caputxins i Cardenal Costa. Aquesta setmana es deshabilitar el de Quadra Salera i progressivament han deixat de funcionar en les ltimes setmanes, el de la Ronda Est, les avingudes Prez Galds i Ferrandis Salvador i els carrers Espronceda i Rafalafena.

Quan activrem els itineraris ciclopeatonals provisionals circulaven un 20-30% dels cotxes que normalment hi ha per la ciutat, amb el que unit a l'alt nombre de vianants i bicicletes, es convertien en una forma senzilla d'ampliar l'espai fsic sense generar conflictes ni molsties, ha explicat Ribes. En l'actualitat, el pas de vehicles s'ha recuperat segons vials, pel que alguns recorreguts s'han anat llevant progressivament i altres, com Herrero o Germans Bou, seran permanents, ha insistit Ribes.

Aquestes mesures es prenen d'acord amb els plantejaments del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Viria 2016-2024 i buscant l'equilibri entre l'aparcament, la intensitat de trnsit de vehicles i les necessitats per als vianants i ciclistes.





Segueix-nos: