COMBOI JUST: FIRA DEL COMERÇ JUST, LA COOPERACIÓ INTERNACIONAL AL DESENVOLUPAMENT I L'ECONOMIA SOCIAL

COMBOI JUST: FIRA DEL COMERÇ JUST, LA COOPERACIÓ AL DESENVOLUPAMENT I L'ECONOMIA SOCIAL
En el marc del conveni de col·laboració d'este Ajuntament amb la Coordinadora Valenciana d'ONGD, es realitzaran diverses accions amb motiu de la celebració del Dia de la Cooperació Internacional al Desenvolupament i del Comerç Just, que tindrà lloc el 23 de maig de 2026, a la plaça Hort dels Corders. Es realitzaran diverses activitats, com ara actuacions, tallers infantils o degustacions de productes de #ComercioJusto, a més de poder visitar les carpes informatives de les ONGD i de venda de productes de comerç just.
COMBOI JUST: FIRA DEL COMERÇ JUST, LA COOPERACIÓ I L'ECONOMIA SOCIAL

COMBOI JUST: FIRA DEL COMERÇ JUST, LA COOPERACIÓ I L'ECONOMIA SOCIAL
En el marc del conveni de col·laboració d'este Ajuntament amb la Coordinadora Valenciana d'ONGD, es realitzaran diverses accions amb motiu de la celebració del Dia de la Cooperació i del Comerç Just, que tindrà lloc el 17 de maig de 2025, en la Plaça Hort dels Corders. Es realitzaran diverses activitats com a actuacions, tallers infantils o degustacions de productes de #*ComercioJusto, a més de poder visitar les carpes informatives de les ONGD i de venda de productes de comerç just.
VII edició de MIRANT, posem el focus en la defensa de la Salut Mental i els Drets Humans

VII edició de MIRANT, posem el focus en la defensa de la Salut Mental i els Drets Humans
En esta edició s'aboradarán com a temes principals la salut mental i els Drets Humans, a través de la projecció de la pel·lícula “Bigger than us” de la directora Flore Vasseur i coproduït per l'actriu Marion Cotillard. Este documental seguix a joves activistes de diferents parts del món que lluiten per transformar les seues comunitats i el planeta. Aborda temes globals com el canvi climàtic, la justícia social, l'educació i els drets humans, destacant les històries d'aquells que amb la seua joventut lideren moviments per a generar un impacte positiu. i un debat que tindran lloc en el Teatre del Raval de Castelló el 28 de novembre a les 18.00 hores.
La projecció vindrà seguida d'un conversatori entre Carlos Eduardo Cubillos Pérez, jove colombià activista per la pau i els Drets Humans en zones de conflicte i Yara el Harake, activista i defensora de Drets Humans a Líban; amb el relat de diferents testimoniatges de joves que es van organitzar i van mobilitzar enfront de la crisi ocasionada per la DANA a la Comunitat Valenciana.
Per a reserves per favor escriure al correu: [email protected] indicant el nom de l'organització, nombre de places a reservar i nom de les persones que assistiran.
Defensores i defensors dels drets de les dones i xiquetes i l'erradicació de la mutilació genital

La ONGD FARMAMUNDI està realitzant un projecte subvencionat per la Generalitat Valenciana, el principal objectiu de la qual és realitzar una campanya de sensibilització a nivell autonòmic sobre la realitat de les defensores i defensors dels drets humans que treballen per l'erradicació de la mutilació genital femenina a Mali.
Esta campanya de sensibilització està sent desenvolupada principalment per 4 persones (2 dones i 2 homes) que provenen de Mali i que, en el seu dia a dia, realitzen accions en les seues comunitats per a promoure l'erradicació d'esta pràctica.
Des del Negociat de Cooperació al Desenvolupament i Agermanament facilitem la trobada per a donar a conéixer les seues històries en primera persona.
L'esdeveniment tindrà lloc el dimarts 3 de desembre de 2024, a les 13.30 hores en la Sala d'actes de l'Espai Cultural Menador, situat en la Plaça Hort dels Corders, 4 de Castelló de la Plana
VI Jornades del Máster Universitari en Cooperació al Desenvolupament (MCAD-UJI)
El dia11 de novembre de 2024 en el marc del conveni de col·laboració entre l'Ajuntament de Castelló i la Universitat Jaume I, se clebraren els "VI Jornada d'Intercanvi de Bones Pràctiques del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament (MCAD-UJI) i VI premi cooperació al desenvolupament IIDL- Ciutat de Castelló de la Plana".
El tema de la jornada se centra enguany en l'acció humanitària en l'actualitat i té com a títol “Repensant l'Acció Humanitària en el context actual”. Donat el context internacional en el qual ens trobem actualment i la crisi migratòria a nivell global és important el poder reflexionar en esta jornada sobre la importància d'analitzar la situació de les persones migrants i refugiades tant a la ciutat de Castelló de la Plana com a nivell estatal i internacional, des d'una perspectiva més psicosocial centrant-nos en les persones, i no sols tant en xifres i estadístiques.
A més de defendre els DDHH de les persones refugiades i desplaçades que es troben tant en països d'origen com de destinació, sense oblidar la “feminització” en tots els processos migratoris.
A més, se celebrarà l'acte de lliurament del Premi Cooperació al Desenvolupament IIDL-Ciutat de Castelló (6a edició) a l'estudiantat del Màster Universitari en Cooperació al Desenvolupament de la Universitat Jaume I que ha defés el Treball Final de Màster (modalitat investigadora/modalitat professional) els cursos 2022/2023 i 2023/24.