28/05/2025

​​​​​​​28 de maig de 2025. El Patronat de Turisme ha constituït hui la taula tècnica de Turisme de Congressos, completant així la posada en marxa de les quatre taules previstes en el marc del Pla Estratègic de Turisme 2025-2027. Esta nova taula naix amb l'objectiu d'enfortir la col·laboració entre els diferents agents del sector turístic i posicionar Castelló com un destí competitiu per a la celebració d'esdeveniments, congressos i trobades professionals.

 

En esta primera sessió de constitució han participat la regidor de Turisme, Arantxa Miralles; representants del Gabinet d'Estudis Turístics de la Universitat Jaume I; representants de la Conselleria de Turisme, l'associació Ashotur, la Cambra de Comerç, l'entitat ADComunica, així com directors d'hotels i restaurants de Castelló. Segons Miralles, “la participació activa d'estos perfils permet generar una visió global i integradora que impulse estratègies coordinades per a atraure turisme de congressos a la ciutat”.

 

La regidora de Turisme ha assenyalat que “la constitució d'esta taula tècnica és un pas decisiu cap a la diversificació de la nostra oferta turística. Castelló compta amb infraestructures adequades, talent local i una ubicació privilegiada, la qual cosa ens convertix en una ciutat amb molt de potencial per a acollir esdeveniments professionals d'àmbit nacional i internacional”.

 

Amb la de Turisme de Congressos, ja s'han constituït les quatre taules tècniques contemplades en el Pla Estratègic: Turisme Gastronòmic, Turisme Familiar i Actiu, Turisme Cultural, i ara Turisme de Congressos. Estos espais de treball busquen fomentar el diàleg entre administracions, universitat, sector privat i entitats, promovent una governança turística més participativa, eficaç i alineada amb les necessitats reals del destí.

 

Estes taules es convocaran de manera periòdica cada sis mesos, la qual cosa permetrà fer un seguiment continuat dels avanços, detectar oportunitats de millora i reforçar el compromís comú amb una visió de ciutat turística innovadora i de qualitat. Miralles ha recalcat que “volem continuar avançant de la mà dels qui coneixen el sector des de dins, i treballar conjuntament per a consolidar la marca Castelló com a referent en diferents àmbits del turisme”.

 

La creació d'estes taules tècniques s'emmarca en el Pla Estratègic de Turisme 2025-2027, elaborat en col·laboració amb la Universitat Jaume I i presentat el mes de febrer passat. Este document establix com a prioritats la innovació, la millora de la competitivitat del destí i el desenrotllament de nous productes turístics capaços d'atraure a públics diversos i generar valor afegit per a la ciutat.