30/10/2023

L'alcaldessa, Begoña Carrasco, ha mantingut este matí una reunió amb el president de la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) a Castelló, Luis Martí; i el seu secretari provincial, Salvador Serrano, després de la qual ha anunciat que “elevarem al ple una declaració institucional perquè tots els grups ens sumem al manifest de la patronal castellonenca per salvar la indústria ceràmica, davant el declivi del sector, i, per tant, el manteniment de l'economia de la província”. “Estem molt preocupats per la situació econòmica del país i de la província. Les últimes dades alerten de l'augment de l'atur a Castelló en 6.400 persones en un any i ja hi ha 13.800 llars amb tots els seus membres desocupats a conseqüència de la greu crisi del sector tauleller i la reculada de l'agricultura. No ens podem quedar quiets”. “L'ocupació és la nostra principal prioritat, perquè no hi ha millor política social que crear llocs de treball. Per això, desenvoluparem un full de ruta amb la patronal centrada en tres eixos: la indústria, el comerç i el turisme”.

Respecte al primer, Carrasco ha assenyalat que “el document que portarem a la pròxima sessió plenària ja ha sigut subscrit per una trentena de les principals associacions empresarials, sindicals, portuàries i professionals de la província i reclama ajudes directes equivalents a les que reben les indústries gasintensivas d'altres països europeus davant el brusc augment del cost de l'energia”. “I és que el clúster ceràmic genera en el conjunt de Castelló 73.000 ocupacions fruit de la suma dels directes, indirectes i induïts, la qual cosa en la pràctica suposen 1 de cada 3 contractes i les administracions hem d'estar al seu costat”, ha remarcat.

A més, amb l'objectiu de mantindre el pes del sector industrial en l'economia de la ciutat i captar noves empreses, la primera edil ha assenyalat que “ja està en marxa l'estudi dels mecanismes legals per a modificar el Pla General (PG) i desenvolupar sòl en la zona sud, al voltant de l'estació intermodal. La nostra aposta passa per no quedar-nos arrere en esta carrera per la reindustrialització, la retenció i l'arribada de talent i la creació de llocs de treball de qualitat en la capital de la Plana”.

Quant al comerç, Carrasco ha explicat als representants de la CEV la posada en marxa en uns dies de la campanya basada en els bons comercials. “Hem triat novembre a petició dels empresaris, perquè asseguren que les vendes es contrauen a l'espera del Nadal. D'aquesta manera, destinem 300.000 euros amb els quals pretenem animar als ciutadans a avançar les compres i allargar la temporada més important de l'any en el que a consum es refereix”, ha argumentat. Amb este i altres sectors afectats per la Zona de Baixes Emissions –distribució, tallers, etc- ens coordinarem per mitjà de CEV Castelló per a optimitzar la seua adequació a les necessitats d'estos.

I en relació al turisme, l'alcaldessa ha assenyalat que “és un sector que ha d'enlairar”. Així “prendrem com a exemple ciutats que han adoptat estratègies reeixides perquè tenim tots els ingredients per a despuntar i ser un destí referent tot l'any, només cal trobar la fórmula que ens permeta aconseguir-lo”, ha remarcat.