13/10/2020

20201013_CarrilBici.jpg


L'Ajuntament preveu adjudicar els dos nous traçats finançats amb fons europeus i ampliar així la xarxa ciclable de la ciutat

L'alcaldessa destaca que gràcies a aquesta operació costejada amb el FEDER, Castelló transita cap a un model "més verd i integrador"

Castelló aconseguirà els 100 quilòmetres de vies ciclistes urbanes amb la incorporació a la seua xarxa de carrils bici de 2,1 quilòmetres extra de la mà dels trams que s'implementaran en pocs mesos en l'avinguda Castell Vell i el carrer Músic Pascual Asensio. Una operació amb cofinançament europeu que l'Ajuntament preveu adjudicar en Junta de Govern Local per un import total de 421.375 euros, després de passar la proposta d'adjudicació per la comissió de Govern Interior de hui.

"Ampliem la xarxa ciclable de Castelló fomentant la mobilitat urbana sostenible i afavorint així la transició cap a un model de ciutat més verda, amb nous traçats ciclistes com els del carrer Músic Pascual Asensio i l'avinguda Castell Vell que actuen com a element vertebrador i integrador de les diferents zones urbanes", ha assenyalat l'alcaldessa, Amparo Marco.

El nou carril bici de Músic Pascual Asensio s'estendrà al llarg de 800 metres. Amb un termini d'execució de sis mesos, es proposa l'adjudicació a l'empresa Jujosa S. A. per 251.901 euros. Aquest tram contempla la seua connexió mitjançant via ciclista amb l'avinguda Casalduch. L"altra proposta és que Telecso SL assumisca les obres per a implantar un nou carril bici en l'avinguda Castell Vell per 169.474 euros. Aquest traçat, d'una mica més de 1,3 quilòmetres i un termini d'obres de quatre mesos, preveu a més la connexió des de l'avinguda Vall d'Uixó a la ronda de circumval·lació nord. Amb ell es busca completar l'eix nord-sud, que creua tota la ciutat per la zona oest, des de la citada ronda fins a l'avinguda Enrique Gimeno.

L'ampliació de la xarxa ciclista local mitjançant aquests nous trams constitueix la segona operació d'aquest tipus inclosa en l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI) que compta amb cofinançament europeu. Els Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER) han tirat avant ja altres 5 quilòmetres de vies ciclistes desplegades sobre Gran Via, Ciutat del Transport i avinguda Casalduch, totes elles operatives des de finals de 2019. Els més de set carrils bici de segell europeu evitaran l'emissió a l'atmosfera de més de 200 tones equivalents de diòxid de carboni fins a 2023.

Amparo Marco ha volgut destacar l'impacte que sobre la ciutadania té aquesta aliança amb Europa. "Amb l'ajuda dels fons europeus continuem transformant Castelló i els nous carrils bici que implementarem en breu milloraran les connexions amb bicicleta i facilitaran que els desplaçaments per la nostra ciutat siguen més saludables i eficients", ha afegit.

Castelló, que apareixia en el Baròmetre de la Bicicleta de l'Institut Nacional d'Estadística de 2019 com la tercera ciutat amb major proporció de carrils bici per habitant (86 quilòmetres de vies ciclistes i 0,51 metres per persona), després d'Albacete i Vitòria, continua afermant el seu perfil de ciutat ciclista. El percentatge creixia en tot just un any fins als 96,3 quilòmetres del passat estiu, i ara la ciutat aconsegueix ja els 100 quilòmetres de carrils bici gràcies a la recent implementació de dos nous trams al carrer Herrero i avinguda Chatellerault, i als de Castell Vell i Músic Pascual Asensio.