21/04/2025

El regidor de Medi Ambient, Cristian Ramírez, ha destacat hui les visites guiades amb bicicleta per l'entorn de la Marjalería que ha posat en marxa l'Ajuntament de Castelló en aquesta Pasqua i que han tingut lloc aquest passat diumenge 20 d'abril i el dilluns 21 d'abril. Una activitat en la qual s'han inscrit prop de 40 persones entre les dues jornades.

L'edil ha posat l'accent que “en primer lloc, aquestes visites, que es realitzen en col·laboració amb el Patronat Municipal de Turisme estaven dirigides a un públic a partir de 15 anys, permeten descobrir el valor mediambiental d'una de les zones més singulars de la nostra ciutat com és el de la Marjalería. Una zona d'aiguamolls on trobem una gran biodiversitat de fauna i flora”.

El regidor també ha subratllat que “aprofitant l'arribada del bon temps, en el recorregut d'aquestes visites s'inclouen paratges de gran valor ecològic com el Vaig moldre de La Font, el Parc del Meridià o la desembocadura del Riu Sec, amb les platges del Serradal i del Gurugú, la qual cosa fa d'aquest recorregut amb bicicleta una veritable experiència, tant per a veïns i veïnes de Castelló com per als turistes que ens visiten durant aquestes dates”.

“Aquest recorregut que permet gaudir sense presses d'alguns dels racons més singulars i bells del nostre terme municipal. Un paisatge de séquies i marjal que forma part de l'ADN de la nostra ciutat”, ha referit Ramírez.


Aposta pel turisme actiu i sostenible
Per a Ramírez, aquesta és també una aposta per un turisme actiu i més sostenible, a través d'un mitjà de transport respectuós amb el medi ambient com és la bicicleta, que permet una visió diferent del nostre entorn més immediat”.

“Però la *Marjalería és també un espai íntimament lligat a la història, tradicions i paisatge humà a la nostra ciutat. Una importància que ha arribat fins als nostres dies, sent una zona on milers de persones viuen o passen les seues vacances. Un paratge que protegir i cuidar”, ha afegit.

Finalment,Cristian Ramírez ha insistit “el compromís de l'Ajuntament de Castelló amb la difusió del seu patrimoni natural i mediambiental entre la ciutadania. Una promoció que té el seu costat més atractiu gràcies a aquestes visites guiades que ofereixen una manera diferent d'oci i de turisme, una nova manera de descobrir Castelló i tot el que ens pot oferir la seua Marjalería”.