19/01/2024

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat este divendres al costat de la regidor de Turisme, Arantxa Miralles, l'oferta turística que promocionarà la ciutat en la 44é edició de la Fira Internacional de Turisme, Fitur, que se celebrarà a Madrid la setmana vinent. Sota el lema “Veuen a Castelló, Ací la vida és així”, el Patronat de Turisme durà a terme una campanya de promoció turística per a visibilitzar les tradicions, la gastronomia, l'activitat cultural i la qualitat de vida de la capital de la Plana. La campanya ha sigut dissenyada per MD Studio.

Carrasco ha assenyalat que “volem dir-los als nostres futurs visitants que quan pensen en autenticitat, en olor de mar, en bon menjar, en esport, en històries que contar, que pensen en Castelló perquè ací la vida així. La nostra oferta turística s'assentisca en 5 eixos: esport, gastronomia, festa, esdeveniments per a tota la família i 4 quilòmetres de platges d'arena daurada i aigües cristal·lines on la tranquil·litat s'imposa per a poder gaudir sense aclaparaments dels millors servicis i poder complir els somnis de tots els visitants. Com crida als quatre vents la campanya que hui presentem “Ací, la vida és així”.

En Fitur volem transmetre una imatge jove, fresca, divertida... La imatge d'una ciutat que rep al visitant amb els braços oberts i mira al futur sense oblidar les seues arrels, sobre les quals s'assentisca el seu patrimoni natural, però també l'artístic i arquitectònic; que són l'essència del que hui és Castelló i de tan bo com arribarà”, ha assenyalat la primera edil.

Una poderosa campanya visual

Per part seua, Miralles ha assegurat que “som conscients que Fitur és una oportunitat única per a donar a conéixer els encants de Castelló a tot el món i per això volem convidar a professionals del sector i a visitants a conéixer i descobrir la nostra variada oferta turística, que enguany destaca per la seua riquesa gastronòmica i l'atracció de grans esdeveniments esportius”.

L'eslògan d'enguany resumix l'essència de Castelló, convidant als visitants a descobrir una ciutat on les tradicions coexistixen amb la modernitat. L'autenticitat de Castelló com a concepte es presenta com un tresor a ser explorat, una experiència que va més enllà del turístic, revelant la vida tal com és en aquesta ciutat en la qual no existixen les presses”.

Miralles ha explicat que “els visitants que acudisquen a l'estand de Castelló en Fitur podran descobrir una ciutat plena d'arrels, amb racons autèntics i conéixer de prop les tradicions més arrelades com el popular ‘esmorzaret’, cigaló o ‘cremaet’, les tradicionals Gaiatas de la festa gran de la Magdalena, l'olor de flor del taronger, com practicar esport a les platges… Tot això ha sigut reflectit en les il·lustracions que s'han creat específicament per a la campanya.”

Un kit de 5 postals amb il·lustracions representatives de la vida a Castelló presentat en un display de sobretaula, bosses de cotó orgànic i una guia turística seran alguns dels suports que s'exposaran en la fira. La campanya també oferix una experiència interactiva única amb un joc titulat “La Ruleta de la Sort de Castelló” per a posar a prova als visitants. “Dues promotores uniformades desafiaran als visitants amb preguntes sobre la ciutat, creant una connexió dinàmica i educativa mentre exploren l'autenticitat de Castelló. Els participants que encerten obtindran premi”, ha explicat la regidora de Turisme. A més, la campanya compta amb un espot publicitari en el qual es destaca l'essència de Castelló.

Programació

Amb l'objectiu de consolidar a Castelló com un referent en l'àmbit esportiu, la participació de la ciutat en Fitur donarà principi el dimecres 24 de gener amb l'exposició de la programació anual d'esdeveniments esportius. En aquest context, el dijous 25 de gener tindrà lloc la presentació de Castelló com Active Running Cities, una certificació que distingix a aquelles ciutats i territoris espanyols compromesos amb la promoció del running, la marxa i l'exercici físic com a eines fonamentals per al foment del benestar.

Un dels grans esdeveniments que Castelló presentarà en Fitur serà el Festival del Vent. Aquest esdeveniment, que reunix a totes les activitats esportives que compten amb el vent com a principal protagonista, sorgix d'una col·laboració entre l'Ajuntament i l'Associació d'Empresaris i Entitats Esportives Platges de Castelló (ADEPLA) i comptarà amb la col·laboració activa de Milotxes Club, de València. Segons ha explicat Miralles, “es presentarà dimecres que ve 24 de gener a les 14.30 en l'estand de la Comunitat Valenciana i té l'objectiu principal de convertir-se en un activador de l'activitat turística a les nostres platges”.

El dissabte 27 de gener a les 12.00 la ciutat presentarà en el mateix espai les activitats i esdeveniments relatius a les Festes de la Magdalena. Com a innovació destacada d'enguany, i amb l'objectiu de ressaltar encara més esta exposició turística, es recrearà la tradicional desfilada nocturna del tercer diumenge de Quaresma. En aquesta desfilada, participaran la reina de les festivitats de Castelló, Lourdes Climent, juntament amb la seua cort d'honor, les padrines, els presidents de les 19 gaiatas i cinc dolçainers s'encarregaran de la música tradicional castellonenca.

A més, s'exposarà en Fitur la Gaiata infantil de la ciutat, guanyadora del concurs de 2023 i realitzada pel sector 16 Rafalafena. També s'exposaran dos gaiatas de mà, que van ocupar el segon i tercer lloc en el certamen de Gaiatas de mà, corresponents a la 7 Cor de la Ciutat i la 19 La Cultural, respectivament.

Un altre dels grans objectius del Patronat de Turisme és promocionar la gastronomia castellonenca. “Des de la regidoria de Turisme estem treballant per a posar en valor el turisme gastronòmic de Castelló i convertir-lo en un dels nostres punts forts i Fitur és una grandíssima oportunitat per a potenciar-lo”, ha assenyalat Miralles. En aquesta línia, se celebraran dues showcookings en Fitur perquè els assistents a la fira puguen conéixer de primera mà la riquesa de la gastronomia castellonenca. El primer serà a càrrec de la Taverna El Port, serà d'arròs a banda i se celebrarà el dijous 25 de gener; i el segon serà impartit per l'Escola d'Hostaleria i Turisme Costa de Flor del taronger el divendres 26 i tractarà sobre tapes tradicionals de Castelló i el “carajillo”. El mateix divendres es presentarà la programació anual d'esdeveniments culturals.

Juntament amb aquestos esdeveniments, el Patronat Municipal de Turisme de Castelló aprofitarà el marc de la fira per a mantindre reunions i trobades de promoció amb els principals actors, agents i mitjans del sector per a continuar l'estratègia de promoció turística en un de les trobades de turisme més rellevants a nivell internacional.