06/09/2022

Transició Ecològica aborda amb productores i productors la nova edició, que preveu començar el 16 d'octubre

La Regidoria de Transició Ecològica de l'Ajuntament de Castelló ha abordat en una reunió informativa amb productores i productors la nova edició de la Fira de la Taronja, el mercat de venda directa que s'impulsa per a fer costat al sector primari local amb canals curts de comercialització i preus justos. El nou exercici començarà el 16 d'octubre en la plaça Fadrell i inclourà un calendari de varietats de temporada de l'Institut Valencià d'Investigacions Agràries (IVIAE).

"Ja estem començant a preparar una nova edició de la Fira de la Taronja de Castelló, hem celebrat una primera reunió amb els productors i productores i este any volem posar l'èmfasi en el calendari de varietats del nostre sector, perquè la temporada de cítrics és molt variada i volem també divulgar les diferències i matisos que tenen els nostres productes segons el mes i fins i tot la setmana de l'any en la que ens trobem", ha afirmat el concejal de Transició Ecològica, Fernando Navarro.

La Junta de Govern Local abordarà el dijous l'aprovació de les bases de la Fira de la Taronja 2022-2023. Se celebrarà des del 16 d'octubre cada diumenge en la plaça Fadrell, de 09.00 a 13.30 hores.

L'Ajuntament promou des de fa 13 anys la Fira de la Taronja amb l'objectiu de generar canals curts de comercialització que milloren la rendibilitat dels citricultors i reduïsquen la petjada ecològica del consum alimentari. Participen productors amb terres de cultiu de cítrics del terme municipal.

Els participants ofereixen durant la temporada de cítrics les varietats de cítrics segons temporada, com marisol -octubre i novembre-, clemenules -novembre i desembre-, navel -desembre, gener, febrer, març i abril-, hernandina -gener, febrer i març-, navel late -gener, febrer, març i abril-, sanguina -febrer- i llimes -durant tota la Fira-.

En l'edició de 2021-2022 van formar part 40 productors i es va celebrar durant 30 diumenges enfront dels 19 de l'any anterior, la qual cosa va suposar un increment d'un 57%. També va impulsar la iniciativa Degusta Taronja, que va servir per a conectar a productors amb locals de restauració i consumidors.