01/08/2022

01-08-22 Marco, Lopez y Ribes visita a Av_ Lidon.jpg

Els treballs en aquests 425 metres pròxims al centre urbà es faran en tres subtrams i perfilaran "un espai de trobada, obert a l'oci i a l'esport a l'aire lliure", diu Marco

La remodelació està quasi acabada en el traçat entre Tombatossals i la basílica i continua la intervenció en el tram intermedi de l'avinguda

El projecte de remodelació de l'avinguda Lledó de Castelló, que transformarà el vial en un itinerari ciclista, per als vianants i sostenible de 1,5 quilòmetres gràcies a la inversió europea, inicia aquesta setmana les obres en el tercer i últim tram, el més pròxim al centre urbà. Una millora "que tindrà impacte directe en els plans social i econòmic i convertirà l'avinguda Lledó en un espai de trobada, obert a l'oci i l'esport a l'aire lliure", ha recalcat l'alcaldessa, Amparo Marco.

Es tracta del traçat comprés entre la rotonda de Tombatossals i Maria Agustina, de 425 metres de longitud. Els treballs ací s'han programat una vegada avançat l'estiu, aprofitant la fi del curs escolar i el tancament d'alguns comerços pel període vacacional, per a mitigar les molèsties. Es començarà amb les demolicions de paviments, vorades i rigoles i posteriorment s'executaran les xarxes d'instal·lacions de reg per aigua depurada, aigua potable, enllumenat i semàfors.

Està previst a partir d'aquest dimarts el tall al trànsit d'aquest tram, al principi en el carril d'entrada a la ciutat -des de Tombatossals a Maria Agustina- i en les pròximes setmanes els talls de circulació s'estendran també al sentit d'eixida -des de Maria Agustina a Tombatossals- encara que es deixarà accés en tot moment a veïns, guals i vehicles de càrrega i descàrrega. En la zona del nus de Tombatossals es troba interromput el gir complet de la rotonda actualment. Aquestes noves restriccions en el tercer i últim tram de les obres s'uneixen a les ja aplicades en els altres dos traçats de l'avinguda Lledó amb motiu de la seua remodelació.

"Cal recordar que s'han habilitat desviaments alternatius, degudament senyalitzats, que garanteixen la mobilitat per l'entorn de l'avinguda Lledó", ha destacat el regidor de Mobilitat Sostenible, Jorge Ribes. Els cotxes particulars i el transport urbà poden circular pels carrers Rosa Mª Molas, Calderón de la Barca, Pintor Carbó i el carril de servei de la ronda; i es garanteix l'accés als garatges i guals entre la rotonda de la ronda nord i Tombatossals, mentre el restaurant El Rinconet ha habilitat una entrada per Matilde Salvador. A més, el carrer Rafalafena incorpora des de principis d'abril un doble sentit de circulació per a distribuir el trànsit d'entrada i eixida a la ciutat des de les rondes de circumval·lació. Actuarà com a itinerari alternatiu permanent al que fins ara es realitzava per l'avinguda Lledó.

Els treballs en aquests 425 metres del futur itinerari verd i per als vianants es desenvoluparan entre principis d'agost i finals de desembre i es realitzaran en tres fases. La primera entre la rotonda Tombatossals i els carrers Puig Roda i Sanz de Bremond; una segona des d'aquest punt fins a Doctor Roux i Miguel Servet; i un tercer subtram final, des d'ací fins a la plaça Maria Agustina.

Durant el mes de desembre es procedirà a la plantació de la jardineria de tota l'obra, la instal·lació del mobiliari urbà i la capa de rodadura d'asfalt.

La remodelació està pràcticament acabada en el tram 3, el primer a iniciar-se, entre la basílica i la rotonda de la ronda nord, on només queda pendent la disposició del formigó imprés en la intersecció amb el Camí Caminàs. En el tram intermedi, entre la rotonda de la ronda nord i Tombatossals, està pendent la col·locació dels paviments de llamborda i terratzo i la rodadura d'asfalt, juntament amb la jardineria i el mobiliari urbà.

El projecte de millora per als vianants i ciclista de l'avinguda Lledó suma 3,3 milions d'euros cofinançats pels fons europeus FEDER. La implementació d'un carril bici i de recorreguts per als vianants al llarg de tota l'avinguda, que connecta el centre amb la basílica de Lledó, permetrà ampliar l'espai per al vianant, que s'incrementarà en més d'un 35%, així com els itineraris segurs, que passen dels 910 metres als 1.413 metres.

L'actuació contempla la integració total del parc de Rafalafena en l'entorn després de la supressió d'una part del clos que l'envolta. La ciutat guanya així 1.800 metres quadrats que integraran el parc en el renovat viari i obriran els seus 36.000 metres de superfície a la ciutadania, afavorint així un major ús de l'espai i creant una imatge unificada de l'entorn.