24/01/2018

plataformas edusi_1.jpg

L'alcaldessa, Amparo Marco, destaca "el caràcter social d'un projecte que contribuirà a seguir fent de Castelló una ciutat més amigable".

L'aposta per fer de Castelló una ciutat amigable també es concreta a través de l'Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat (EDUSI), que suposarà una inversió de 20,2 milions d'euros a Castelló fins a 2022 cofinançats per l'Ajuntament i els fons europeus Feder. La Regidoria de Mobilitat ha presentat un projecte amb un triple objectiu: millorar l'accessibilitat de parades d'autobús, potenciar la seguretat vial i fomentar el transport públic.

L'alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat el "caràcter social d'aquest projecte de millora de l'accessibilitat de 17 parades d'autobús a través de l"EDUSI, la qual cosa demostra com Europa també ajuda a construir una ciutat més amigable amb les persones, que promoga la mobilitat sostenible i ho faça, en aquest cas, amb la sensibilitat d'atendre a les persones amb mobilitat reduïda". La primera edil ha estat acompanyada pel regidor de Mobilitat, Rafa Simó, el regidor de Benestar Social, José Luis López; el president de Cocemfe Castelló, Carlos Laguna; Eduardo Signes, responsable de l'Agència per al Desenvolupament i la Promoció de l'Accessibilitat, a més de tècnics municipals de Mobilitat i de la Unitat de Gestió de l"EDUSI.

Marco ha detallat que el projecte elaborat per Mobilitat, que ja ha obtingut el DECA, el document que estableix les condicions de l'ajuda després de l'avaluació i aprovació per part de la Unitat de Gestió de l"EDUSI, consisteix en la instal·lació de plataformes semipermanents que milloren l'accessibilitat i també la seguretat vial sense comprometre definitivament l'ús de la calçada. La proposta finançada dins de l'estratègia EDUSI suposarà la inversió de 290.012,88 euros en l'adaptació de 17 parades d'autobús urbà, entre les quals s'inclouen una en l'avinguda Germans Bou, una altra en l'avinguda Quevedo; el carrer Joaquín Costa; avinguda del Mar; Sant Roc, Columbretes o avinguda Borriana.

El regidor de Mobilitat, Rafa Simó, ha apuntat que s'instal·laran plataformes de PVC compostes per peces autoencaixables de plàstic reciclat que es combinen i encaixen com un puzle. "En ser modulars es poden construir múltiples configuracions amb diferents amples, longituds o fins i tot angles", ha afegit l'edil.

Aquesta millora de l'accessibilitat en parades d'autobús també atén les propostes del Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i Seguretat Vial de la ciutat de Castelló, al pla d'acció del programa Castelló Ciutat Amigable amb la Gent Gran i a l'informe de Perspectiva de Gènere del Pla General que, tal com ha subratllat l'edil Rafa Simó, amb l'objectiu de "fer de Castelló una ciutat més amable, còmoda i atractiva per a viure i visitar".

Aquest projecte s'emmarca dins de l'objectiu temàtic 4 (OT4) de l"EDUSI que persegueix afavorir la transició a una economia baixa en carboni i, en concret, té com a prioritat d'inversió la promoció de la mobilitat urbana sostenible. Es planteja l'adequació de parades de la xarxa pública d'autobusos urbans per a reformar l'accés per als vianants, brindant accessibilitat i seguretat als usuaris del transport públic i millorant alhora els nivells de servei i funcionalitat del punt de parada i el seu entorn, donant-li prioritat a l'autobús sobre la resta de vehicles.

"Aquesta nova solució a través de plataformes de PVC semi-permanents dotaran a les parades d'ample insuficient en la zona d'espera per als viatgers, de manera que ho facen de forma còmoda i segura en cas d'utilitzar cadires de rodes, portar carros de la compra o carros de bebè", segons ha explicat el regidor de Mobilitat.

Les plataformes ampliaran la parada de manera que els autobusos podran aproximar les seues dues portes a la vorada perquè ambdues queden accessibles, es millorarà la seguretat vial en reduir la possibilitat que un altre vehicle bloquege la parada i s'optimitza el temps de maniobra de baixada o pujada de passatgers.

Aquesta solució s'aplica després del bon resultat de la prova pilot instal·lada al setembre de 2016 en una parada de l'avinguda Caputxins i la seua ampliació amb altres quatre parades més a la fi de l'any passat, situades en l'avinguda Blasco Ibáñez, en la ronda Vinatea, en el carrer Huesca i en l'avinguda de l'Alcora. En conjunt, l'adaptació de les cinc parades han superat els 50.000 euros d'inversió.