15/05/2016

bicicas mejoras.jpg

El regidor de Mobilitat, Rafa Simó, aposta per convertir la bicicleta en una manera de transport quotidià, segur i còmode.

El Pla Director per a l'ús de la Bicicleta en el qual està treballant la Regidoria de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló planteja una xarxa d'infraestructures ciclistes d'àmbit metropolità per a incrementar els desplaçaments amb bicicleta en el repartiment modal. El regidor Rafa Simó ha explicat que l'objectiu d'aquest pla "és aconseguir convertir la bicicleta en una manera de transport quotidià de manera que al ciclista li resulte segur, còmode i fàcil l'ús de la bicicleta".

A nivell de disseny de la xarxa d'infraestructures ciclistes, en el qual s'estableixen diferents fases d'actuació, es plantegen actuacions en els eixos Nord-Sud i Est-Oest i en els connectors ciclistes. En aquest sentit, Simó ha detallat que en l'eix Nord-Sud "es pretén connectar des del terme municipal de Benicàssim, passant pel centre ciutat fins al terme municipal d"Almassora. Quant a l'eix Est-Oest es preveu connectar el Grau amb l'estació modal, la Universitat Jaume I i, finalment, amb els termes municipals de l'Alcora, Sant Joan de Moró i Borriol".

A més, el responsable de l'àrea de Mobilitat de l'Ajuntament de Castelló, ha explicat que també es planifiquen actuacions sobre els connectors ciclistes. "En aquest grup es contemplen una sèrie d'eixos de connexió entre els carrils bici existents en les rondes, els barris perifèrics i els eixos Nord-Sud i Est-Oest abans esmentats", ha dit Simó.

El desenvolupament de les actuacions sobre la infraestructura ciclista es classifica en dues fases a curt i mig termini. La continuïtat de l'eix Nord-Sud es planteja a través de la connexió de la ronda Nord amb l'Hospital General i amb l'avinguda Benicàssim; la connexió de la Basílica del Lledó amb la plaça María Agustina a través de l'avinguda Mare de Déu del Lledó; la connexió del centre de Castelló amb la ronda Sud i carretera d'Almassora a través del carrer Herrero i l'avinguda Casalduch; la connexió del Passeig de Morella amb Gaetà Huguet donant eixida cap a Vila-real per Enrique Gimeno i la connexió de l'avinguda de l'Alcora amb la Ciutat del Transport.

Quant a l'eix Est-Oest s'inclou la finalització de la connexió de la ronda Aquest amb el Grau donant continuïtat a l'eix de Germans Bou a través de l'avinguda del Port i a l'eix de l'avinguda del Mar a través de carrer Enginyer Serrano i la connexió del centre de Castelló amb l'Alcora a través de l'avinguda l'Alcora.

Respecte a les actuacions sobre els connectors ciclistes, ha afegit l'edil Rafa Simó, les propostes elaborades en el Pla Director per a l'ús de la Bicicleta "donen una solució més permeable a la xarxa ciclista existent eliminant els problemes de connexió entre els dos eixos principals de la ciutat igual que les dificultats actuals per a connectar amb les rondes i els barris perifèrics. Aquestes solucions cobreixen també les zones amb menys infraestructures ciclistes de la ciutat, planificant les futures ampliacions de la xarxa i connectant les principals zones verdes de Castelló".

Simó ha insistit que "aquestes actuacions s'acompanyaran de mesures de promoció de l'ús de la bicicleta perquè representa un mitjà essencial per a fomentar la mobilitat sostenible. La bicicleta combina perfectament els avantatges d'un vehicle privat amb avantatges socials, econòmiques i ambientals. I, a més, Castelló té unes condicions orogràfiques i climàtiques que la converteixen en una ciutat idònia per a fomentar l'ús de la bici".