15/06/2020

20200615_CAPalau.jpg

El Palau de la Festa s'estrena com a centre d'atenció ciutadana amb la plena implantació del  servei de cita prèvia

Els huit departaments traslladats a aquest espai han realitzat 170 atencions durant la primera jornada d'obertura al públic

Àudio d'Amparo Marco

Àudio d'Ignasi Garcia

El Palau de la Festa ha obert aquest matí al públic com a nou centre d'atenció ciutadana de Castelló, després de més de dues setmanes de preparatius per a traslladar personal de fins a huit departaments municipals a aquest espai. El ritme d'accés, atenció i eixida de les persones que s'han acostat hui a l'edifici municipal ha sigut fluid, com ha confirmat el personal allí desplaçat, i durant aquesta primera jornada s'han realitzat 170 tramitacions, totes amb cita prèvia.

A primera hora del matí, membres de l'equip de govern han visitat el Palau de la Festa per a supervisar els últims detalls de la posada en marxa."Hui obrim les portes del Palau de la Festa per a l'atenció al públic, coincidint amb l'inici de la reincorporació progressiva presencial del personal municipal i l'entrada de Castelló en la fase 3", ha explicat l'alcaldessa, Amparo Marco. "Avancem així cap a la nova normalitat amb un espai renovat que té com a objectiu atendre la ciutadania en les millors condicions i complint amb les mesures de seguretat i de protecció de la salut", ha destacat Marco.

El regidor d'Atenció Ciutadana, Ignasi Garcia, ha confirmat que l'habilitació d'aquesta instal·lació com a centre d'atenció “multiplica la capacitat de l'ajuntament per a respondre a la sol·licituds de les veïnes i els veïns de Castelló” i suposa “la plena implantació de la cita prèvia, un dels objectius de fonamentals de la legislatura per a evitar cues innecessàries”. L'edil ha reconegut “la gran tasca coordinació realitzada pels diferents negociats per a posar en marxa el servei”.

Per al seua part, el regidor de Recursos Humans i Administració Electrònica, David Donate, ha ressaltat "l'esforç i el treball realitzat per a avançar en la modernització de l'administració agilitant tràmits i habilitant la cita prèvia per a oferir la millor atenció als nostres veïns i veïnes".

Cal assenyalar que l'horari d'atenció del Palau de la Festa serà de 8.30 a 14.00 hores. Per a accedir a realitzar qualsevol consulta o tramitació és imprescindible disposar de cita prèvia i utilitzar mascareta.

Una vegada a la porta, el personal municipal indicarà a la ciutadania les vies d'accés segons la situació de la taula a la qual seran atesos, així com les zones d'espera a les que han de romandre, per a garantir que en tot moment es respecten les distàncies interpersonals. Les vies d'eixida es troben als laterals de l'edifici, on el personal de consergeria facilita gels per a la higienització de les mans.

Es troben situats al Palau de la Festa els departaments Atenció Ciutadana Integrada, Orientació Laboral, Urbanisme, Consum, Comerç i Mercats, Habitatge i Sanitat. A més, romanen operatives les tinences Nord, Oest i Grau, on durant la jornada de hui s'han realitzat 90 atencions.

Per a sol·licitar torn d'atenció, la ciutadania pot dirigir-se a la web citaprevia.castello.es o a l'aplicació 010What’sApp. També pot sol·licitar-lo al 010 o al 964 22 60 10 (per a telefonades des de mòbil o des d'un altre municipi).

El Palau de la Festa s'estrena com a centre d'atenció ciutadana amb la plena implantació del  servei de cita prèvia