31/10/2008

L´Ajuntament de Castelló invertirà altres 360.000 euros a millorar la mobilitat en la ciutat de Castelló, així com la seguretat de conductors i vianants dins dels Plans d´Ordenació del Trànsit amb què treballa el consistori, tal com ha afirmat hui el regidor de Mobilitat, Miquel Soler, qui ha explicat que este nou projecte contribuirà a millorar la circulació en la ciutat de Castelló i, com a conseqüència, una millora en la càlida de vida de la ciutadania.

Així, des de l´Ajuntament de Castelló "s´ha apostat per ampliar el dispositiu de vigilància i seguretat del trànsit amb cinc noves cambres fixes que se sumen a les quatre ja existents i a les 21 cambres mòbils de què ja disposa la ciutat i que contribuïxen a visionar el trànsit en temps real. Un visionat que permet detectar si la circulació és fluida i, quan no ho és, prendre immediatament les accions necessàries per a solucionar eixa situació", ha dit Miquel Soler, qui ha explicat que el termini d´execució d´este projecte a què la Junta de Govern Local ha donat hui el seu vistiplau, és de quatre mesos.

Estes cambres noves es col·locaran en el carrer governador, la plaça de la Independència, la plaça de la Paz, la plaça Clavé i l´avinguda Doctor Clara i se sumen també a la col·locació de 40 nous punts de mesura en el sistema de trànsit urbà la ubicació del qual determinaran els serveis tècnics del consistori. Uns punts de vigilància que completen l´àmplia xarxa d´este servici que ja disposa la ciutat, amb 157 en l´actualitat i que consistixen en la col·locació d´espires davall del ferm a fi que detecten la presència de vehicles en els corresponents vials i, d´esta manera, controlar la circulació en temps real, l´ocupació de les vies en un temps determinat.

Així, estes cambres fixes vénen a cobrir la visió de trànsit en temps real i en cada un dels accessos o eixides de cada intersecció, permetent prendre les actuacions necessàries per a la solució dels problemes que puguen aparéixer, tal com he comentat anteriorment. A més, la col·locació d´estes cambres comportarà l´ampliació de la Sala de Control a fi de donar un servici encara millor. En este sentit, Soler ha explicat que la mitjana d´entrades i eixides a la ciutat de forma diària aconseguixen les 105.000 en cada sentit, principalment pels carrers de doble sentit com l´avinguda de l´Alcora, l´avinguda de València o l´avinguda del Mar. A més, el trànsit que assumix la ciutat per vies de sentit únic també és elevat ja que, per exemple, la ronda Este supera els 19.000 vehicles al dia, tant en sentit Nord com en sentit Sud; el carrer governador o l´avinguda Casalduch.

"També vull recordar que el nombre de vehicles ha disminuït considerablement pels carrers del centre des que s´han peatonalizado com són els carrers Colom, Al mig o Major", ha dit l´edil.

TRANSMISSIÓ EN TEMPS REAL

Miquel Soler ha explicat també que tots els elements de control de Trànsit transmeten informació en temps real a la Sala de Control de la ciutat, des d´on es gestiona l´entrada d´informació, les actuacions i la gestió d´informació d´eixida. Des d´esta sala, es regulen les cambres i les fases semafòriques, adaptant-les a les necessitats i quan es detecta algun problema, es transmet als AMUS i a la Policia Local. "Un correcte control dels accessos a la ciutat permet també al consistori ser previsor i desplaçar els fluxos de mobilitat dels llocs on es preveu algun tipus de problema", ha explicat el regidor.

A més d´estes noves mesures, l´Ajuntament de Castelló de vol ser més ambiciós per a la millora de la qualitat de vida de la ciutadania i, conscient de les necessitats dels veïns i ciutadans, també instal·larà un semàfor amb pas de vianants i polsador junt amb el col·legi públic Isabel Ferrer, en el carrer Calderón de la Barca; i altres dos en la ronda Sud i junt amb un supermercat, en l´avinguda de València. "Es tracta de punts semafòrics que, sense afectar la fluïdesa de la circulació, sí que incrementa les mesures de seguretat per als vianants de la zona", ha comentat Soler.

Finalment, el regidor de Mobilitat ha recordat que des de l´Ajuntament de Castelló "posem a disposició de la ciutadania totes les ferramentes de què disposem, en este cas, en tema de mobilitat, perquè la circulació siga el més fluida possible". Soler també ha comentat que la Zona 30 i el Bicicas, a més de la conscienciació de la ciutadania, ha contribuït a disminuir la circulació pel centre de la ciutat que ha passat de 145.000 a 105.000 vehicles de forma diària i a donar una major fluïdesa a la mateixa "perquè treballem per una ciutat més saludable i més sostenible".