20/04/2021

20210420_taller_ritmes_urbans_Raval.JPG

La iniciativa de la Regidoria de Plurilingüisme i Foment del Valencià convida també a reflexionar sobre el concepte d’amor romàntic en la història

La Regidoria de Plurilingüisme i Foment del Valencià de l'Ajuntament de Castelló ha organitzat dues jornades en les quals l"alumnat de l"IES Penyagolosa i l"IES Matilde Salvador han treballat les diferents etapes de la literatura valenciana i els perfils d"amor romàntic que ha recollit aquesta literatura al llarg de la història. Ho han fet a ritme de rap i músiques urbanes, amb el grup Aina Palmer al Teatre del Raval.

El regidor de l"àrea, Francesc Mezquita, ha assistit a una d"aquestes sessions i ha posat de manifest “la importància de què l"alumnat s"acoste al contingut amb metodologies actives que promouen diferents estils d"aprenentatge, alhora que adquireix valors transversals com el de la igualtat”. Per a Mezquita “aquestes eines són fonamentals per afavorir l"ús de la llengua valenciana i fomentar la nostra literatura”.

Així doncs, el grup Aina Palmer ha dut a terme dos tallers-concert dedicats a l"alumnat de 1º de Batxillerat. En les sessions, organitzades per la Regidoria de Plurilingüisme i Foment del Valencià, el grup de música urbana en valencià ha fet un recorregut històric i literari. Els tallers-concert han començat per l"ideal d"amor platònic o de l"amistat d"Aristòtil i han tractat també l"amor de l"època medieval. Mitjançant aquest repàs a la història, Aina Palmer busca respondre a la pregunta “què no volem que siga l"amor?”

Un dels moments més celebrats de la sessió ha estat quan el grup castellonenc ha improvisat cançons amb els versos que ha proposat l"alumnat participant. Cal assenyalar que el contingut s"adapta al currículum de l"assignatura de valencià, ja que tracta qüestions referents a la literatura valenciana medieval.

Aina Monferrer, líder d"Aina Palmer, és professora del departament de Didàctica de la Llengua i de la Literatura a la Universitat de València i doctora en Literatura Catalana, autora de diversos llibres i articles sobre la didàctica de la llengua i la literatura. A més, al seu canal de Youtube ofereix sessions sobre diferents aspectes del valencià, qüestió que l"ha fet definir-se com a “teachtuber”.

L"altre integrant del grup, Jordi Palau, és llicenciat en Belles Arts i té un màster en Direcció d"Art. A més, ha estat vocalista i compositor de grups com Orxata Sound System i té àmplia experiència en l"animació sociocultural juvenil, com a monitor i impartint tallers de rap i de graffiti.