14/02/2023

La Regidoria de Feminisme programa de nou el 5 de març la cursa reivindicativa, gratuïta, amb tres kilòmetres per la igualtat entre dones i homes



La Regidoria de Feminisme programa de nou el 5 de març la cursa reivindicativa, gratuïta, amb tres kilòmetres per la igualtat entre dones i homes
 
La Regidoria de Feminisme i LGTBI de l'Ajuntament de Castelló obri demà, 15 de febrer, la inscripció gratuïta per a la 17ª Cursa de les Dones, que se celebrarà el 5 de març dins de la programació del 8-M Dia Internacional de les Dones al Passadís de les Arts, amb un recorregut de tres kilòmetres i aquest any sota el lema 'Som moltes, caminem unides'. Es tracta d'una cursa no competitiva i reivindicativa per la igualtat entre dones i homes en la que es poden inscriure totes les dones de Castelló sense distinció d'edat. L'objectiu és sumar dorsals, que es poden recollir al Servei d'Igualtat d'Oportunitats, al passeig Ribalta; i al Patronat d'Esports, al carrer Columbretes, per superar les 4.200 dones del 2020.

La regidora de Feminisme, Verònica Ruiz, ha assenyalat que "com cada dia de l'any, cal reivindicar des del moviment feminista, amb veu clara i alta, una societat democràtica, justa, igualitària, lliure de violències masclistes, plena de drets i llibertats", destacant que "el feminisme és l'única eina que trenca amb rols de gènere i erradica les desigualtats socials".

La XVII Cursa de les Dones torna a la programació del 8M a Castelló després de dos anys en stand-by, emmarcada dins del III Pla Municipal d'Igualtat d'Oportunitats entre Dones i Homes, amb un recorregut que començarà i acabarà al Passadís de les Arts, al centre del Parc Ribalta, i recorrerà els carrers del centre de la ciutat, amb una doble funció: fomentar la pràctica de l'esport entre les dones com a foment d'una vida saludable, i visibilitzar la força de la unió de les dones cap a la igualtat real.

Les activitats al voltant del Dia Internacional de les Dones començaran amb l'Escola d'Igualtat, que es desenvoluparà del 28 de febrer al 30 de març a Menador Espai Cultural, cada dimarts i dijous a la vesprada, amb inscripció gratuïta. La Regidoria de Feminismes i LGTBI ha preparat 20 hores de formació en igualtat de dones i homes dirigides a la ciutadania en vuit mòduls que obrirà el dedicat a 'El sistema sexe-gènere'. Per a inscriure's, cal enviar un correu electrònic amb les dades personals a igualdad@castello.es.

El 2 de març es celebrarà, a les 18.00 hores, a Menador, la taula rodona sobre 'La imatge de les dones a la literatura i les xarxes socials' que impartiran, en mode de conversa, Consol Aguilar, que parlarà sobre 'Gènere i literatura infantojuvenil'; Maria Medina-Vicent, que abordarà 'Disrupcions narratives en la representació de les dones al cinema'; i Silvia Gas Barrachina que analitzarà els discursos de les dones joves amb 'Feminismes i TikTok: una possible aliança?'. El 9 de març, també en clau formativa, s'ha agendat el taller 'El potencial feminista del mem', on s'experimentarà amb imatges i textos per a construir mems amb perspectiva feminista.

El 8M a Castelló és també música. El cicle Los Lunes Concierto sonarà en clau de dones, amb el Duo Suggia i les 'Veus de dones', el dilluns 6 de març, a les 19.00 hores, al Reial Casino Antic, amb entrada lliure, on es podrà gaudir, tanmateix, el dia 20 del duo de Margarita Fernández i Victòria Alemany amb 'Les chemis de l'amour'; i el 27, les Douces Melodies amb arpa i soprano.

La companyia de teatre La Ravalera presentarà el 9 de març al Teatre del Raval Rafa Lloret la seua nova obra 'Passos lleugers', on arrepleguen els testimonis reals de moltes dones compilats per l'escriptora Dacia Maraini. I també al Raval es projectarà, el 29 de març, la pel·lícula 'El despertar de las hormigas', a les 18.30 hores, amb entrada gratuïta i col·loqui posterior. Una exposició urbana on es podran visibilitzar imatges sorgides del taller de fotografia participativa realitzat per dones víctimes de violència masclista on elles van prendre la paraula i el protagonisme des del 27 de març tancarà la programació municipal.