23/06/2025

La regidoria de Comerç i Consum de l'Ajuntament de Castelló, encapçalada pel regidor Alberto Vidal, continua la seua aposta pel foment del talent jove i la col·laboració intergeneracional com a motor per a enfortir el comerç de proximitat. En esta línia, s'ha celebrat una trobada amb jóvens emprenedors, representants de SECOT (Sèniors Espanyols per a la Cooperació Tècnica), comerciants locals i el director de Confecomerç, Mauro Gómez, per a conéixer de primera mà una proposta pilot dissenyada en els últims mesos.

Durant mig any, un grup de jóvens ha treballat en el desenrotllament d'un primer esborrany d'aplicació mòbil centrada en la fidelització de clients i la dinamització del xicotet comerç. Esta proposta, encara en fase inicial, busca crear un sistema de promocions i recompenses que connecte a comerços i consumidors a nivell de ciutat, servint com a ferramenta de visibilitat, atracció de clientela i revitalització de l'activitat comercial en els barris.

El projecte ha sigut concebut com una experiència formativa amb vocació social, en la qual els jóvens han comptat amb l'acompanyament de mentors sènior de SECOT, els qui han aportat la seua visió estratègica i coneixement de l'entorn econòmic local. La presentació del prototip s'ha realitzat amb l'objectiu d'obrir un diàleg amb el sector i arreplegar valoracions per a futures fases de desenrotllament.

El regidor de Comerç ha destacat la importància d'esta mena d'iniciatives col·laboratives: “És fonamental generar sinergies entre generacions, entre l'energia del talent jove i l'experiència del comerç tradicional. Este primer esborrany demostra que existixen idees amb potencial per a modernitzar el sector des d'una perspectiva pròxima i realista”.

Així mateix, Vidal ha reafirmat el compromís de l'Ajuntament amb el comerç de proximitat: “Des de la regidoria apostem per projectes que sumen, que acosten les noves tecnologies al comerç de tota la vida sense perdre la seua essència. És necessari que els jóvens descobrisquen la qualitat del comerç de proximitat”.