03/02/2024

03 de febrer de 2024.- El regidor d'Urbanisme i Infraestructures, Sergio Toledo, ha visitat les obres d'adequació modal 1 corresponents a l'actuació del projecte de Zona de Baixes Emissions en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) finançat amb els fons europeus Next Generation.

Un projecte que va ser redissenyat per l'actual equip de govern, després d'un procés de participació ciutadana, per a evitar el tancament total al trànsit de 745.000 metres quadrats de nucli urbà com constava en el projecte original. En la visita l'edil ha estat acompanyat de tècnics encarregats del disseny d'aquest projecte.

Aquestes obres d'Adequació Modal 1 van començar el 27 d'octubre de 2023 i compten amb un pressupost de licitació de 8.339.695’10 euros. “Les obres avancen a bon ritme i no afectaran el desenvolupament de les festes de la Magdalena”, ha assegurat Toledo.

Actualment s'està treballant en la zona nord de la ciutat on s'està duent a terme l'execució de plataforma única, instal·lació de jardineres i ampliació de voreres. Concretament s'està actuant als carrers Sagrada Familia, Santa Bàrbara, 9 de març, Arquitecte Maristany, Bisbe Caperó, San Miguel, Almansa i Tosquella.

L'edil explica que “durant la setmana de Magdalena es paralitzarà l'execució d'aquests treballs, deixant aquests carrers oberts a l'ús públic en condicions de seguretat. Així mateix, es buidarà la zona d'apilaments existent al carrer Sant Roc”. “Passades les festes fundacionals es reprendran els treballs en aquests carrers fins a la seua finalització i s'iniciaran els treballs corresponents als carrers Sant Roque, Sant Félix i Comte Pestagua, per a continuar amb els carrers Arrufat Alonso, Plaza Clavé i Sant Lluís, que finalitzaran passat el període estival”, afig.

A més, paral·lelament, passada la Magdalena s'iniciaran els treballs als carrers Navarra i Trinitat, quedant per a més endavant els carrers Herrero, Temprado, Asensi, Sant Vicent, Sant Blas i Bayer, finalitzant amb el carrer Sant Francesc, Luis Vives, Ximénez i Moyano.

Als carrers de major amplària s'executarà també la plataforma única, es mantindran la gran majoria de places d'aparcament, s'ampliaran voreres i es crearan zones d'estada amb plantació de nou arbrat respectant l'existent.

“Des del primer dia que entrem al govern hem tingut molt en compte les necessitats dels veïns, per això comptem amb ells organitzant diverses reunions per a reorientar el projecte complint amb Europa”, recorda l'edil al capdavant de l'àrea d'Infraestructures. Aquest projecte busca millorar l'accessibilitat de la ciutat. El resultat és que es recuperen 219 places d'aparcament de les 364 que s'eliminaven i hi haurà un 5% més de zones verdes.

Aquesta actuació d'adequació modal es complementa amb la instal·lació de Panells de Missatgeria i Senyalització en els quals s'informa de l'accés a una Zona de Baixes Emissions de manera que aquesta reducció del trànsit permeta que els equips de mesurament de la qualitat de l'aire puguen controlar els nivells de la contaminació ambiental i acústica.

En aquesta línia, l'edil assenyala que “els veïns estaven preocupats perquè el projecte de l'anterior govern tancava al trànsit 745.000 metres quadrats, afectant greument el sector de l'hostaleria i comerç, però hem adaptat el projecte a la idiosincràsia de la ciutat, complint amb els requisits que marca Europa i no es restringeix el pas de vehicles en cap dels carrers integrats en el perímetre de la ZBE, només es restringirà l'accés en moments puntuals quan els mesuradors de la qualitat de l'aire l'indiquen”. Els treballs hauran d'estar conclosos el 31 de desembre de 2025.

En el Raval de Sant Félix, mentre duren les obres, l'Ajuntament de Castelló ha impulsat un conveni amb el pàrquing de la zona perquè els veïns puguen aparcar en aquest espai per 70 euros al mes enfront dels 130 euros que contempla la quota habitual, suposant així una rebaixa del 40% per a tot aquell que estiga interessat.