09/07/2025

8 de juliol de 2025. La regidora de Turisme, Arantxa Miralles; la tinenta d'alcalde del Grau, Ester Giner; el director de l'Autoritat Portuària, Manuel J. García; la responsable de comunicació de Sol Market, Miriam Tardío, i el director de l'esdeveniment, Robert Signes, han presentat este matí Sol Market, un esdeveniment estival de referència nacional que, per primera vegada, arriba al districte marítim de Castelló. De l'11 de juliol al 3 d'agost, PortCastelló acollirà este gran mercat a l'aire lliure que combina gastronomia, cultura, comerç i espectacles en un entorn únic al costat de la mar, amb entrada gratuïta i horari de 19.30 a 00.30 hores. A més, s'instal·laran una sénia gegant de 40 metres d'altura i un carrusel de 12 places en la plaça Setè del Grau.

 

El recinte del Sol Market reunirà 15 foodtrucks amb propostes gastronòmiques, 20 comerços de moda, art i artesania, espectacles de màgia, performances, xanquers i experiències immersives amb llums de neó. A més, s'ha dissenyat una àmplia zona infantil amb autocinema a l'aire lliure, escola de circ, ludoteca i espai esportiu per al gaudi dels més xicotets.

 

Amb una posada en escena molt cuidada i una atmosfera dissenyada per a estimular els sentits, Sol Market es presenta com una experiència oberta, creativa i emocionalment inoblidable, en la qual conviuen gastronomia, cultura, art, tecnologia i sostenibilitat en un enclavament únic com PortCastelló. Més que un mercat o un festival, és una proposta que connecta persones i oferix una nova manera de viure les vesprades i nits d'estiu.

 

Miralles ha explicat que “Sol Market representa el tipus d'iniciatives per les quals volem apostar des del Patronat: projectes amb identitat, que generen experiències i que enriquixen la vida social, econòmica i cultural de la ciutat. Esta edició és especial perquè suposa sumar a Castelló a una xarxa nacional de ciutats que entenen l'estiu com una oportunitat per a oferir oci de qualitat i per a tots els públics”.

 

A més, l'edil ha destacat la importància d'unir esforços: “La col·laboració públic-privada és clau per a tirar avant esdeveniments d'este nivell. Gràcies al treball conjunt amb PortCastelló i els promotors del Sol Market, hem pogut portar a Castelló un projecte que impulsa el turisme i que també dinamitza el comerç local, l'ocupació i l'activitat del Grau en temporada alta. Volem que cada visitant que arribe visca una cosa distinta i s'emporte el record d'una ciutat viva i acollidora”.

 

La tinenta d'alcalde del Grau ha subratllat “la importància de continuar apostant per una oferta de cultura i oci familiar de qualitat en el districte marítim. No volíem deixar passar l'oportunitat que una cita com a Sol Market fera parada a la nostra ciutat, en el nostre Grau. Este tipus d'esdeveniments ens ajuden a diversificar l'oferta d'oci i a convertir el passeig marítim i les nostres platges en espais vius també a l'estiu”.

 

Giner també ha destacat la col·laboració amb PortCastelló com un factor clau per a l'èxit d'iniciatives com esta: “Una vegada més vull posar en valor eixa col·laboració amb el Port, que tants beneficis està aportant a la ciutat. Així mateix, ha indicat que “és una aliança estratègica que permet pensar en gran, desenrotllar grans projectes i posicionar al Grau de Castelló com a destí preferent del Mediterrani”.

 

Per part seua, Miriam Tardío, responsable de comunicació de Sol Market, ha destacat que “Sol Market és un esdeveniment experiencial a l'aire lliure que transforma les vesprades i nits de l'estiu en una vivència única i creativa. L'espai cobra vida al costat de la mar i es convertix en un entorn sensorial i familiar on confluïxen propostes d'oci, gastronomia, art, cultura, comerç i tecnologia, tot això en un ambient sostenible i visualment impactant. És una experiència que connecta a les persones i dona visibilitat a projectes amb ànima, dissenyada per a gaudir, descobrir i formar part d'una cosa diferent. La nostra arribada a Castelló és la nostra aposta més ambiciosa fins a la data, i esperem que siga tot un èxit.”

 

El director de l'Autoritat Portuària, Manuel J. García ha destacat que esdeveniments com este posen de manifest que “el port de Castelló és més que un pol industrial i logístic, ja que compta amb espais dedicats a la convivència i participació social com els que es troben en la Dàrsena Interior per a ús i gaudi de graueros, castellonencs i visitants”

 

Així mateix, García ha subratllat el compromís de PortCastelló per l'impuls d'activitats relacionades amb la interacció port-ciutat en col·laboració amb l'Ajuntament” i, en este sentit ha posat alguns exemples recents com “el 30 Aniversari de la Plaça de la Mar, el Som Festival o la pròxima exposició de La Caixa ‘Colors del Món’ amb fotografia de National Geographic”.

 

Sénia gegant i carrusel en la plaça de Setè

 

Un altre dels grans atractius d'este estiu serà la instal·lació d'una sénia gegant de 40 metres d'altura, que estarà situada en la plaça de Setè del Grau. Esta imponent atracció, que funcionarà de manera paral·lela al Sol Market, oferirà a castellonencs i visitants una vista privilegiada del litoral, del districte marítim i de tot l'entorn de PortCastelló.

 

Al costat de la sénia, s'habilitarà un carrusel de 12 places, pensat especialment per al públic infantil. “Amb la instal·lació de les dos atraccions pretenem enriquir l'experiència del visitant, ampliant l'oferta d'oci més enllà del propi mercat i generant un entorn festiu i familiar en un dels espais més emblemàtics del Grau”, ha indicat Miralles.

 

L'edil també ha assenyalat que “esta proposta forma part d'una estratègia més àmplia per a consolidar Castelló com una destinació turística de primer nivell. És una altra de les grans apostes del Patronat de Turisme, pensada per a posicionar a Castelló dins de l'oferta turística del Mediterrani, amb propostes diferencials que sumisquen valor i atractiu. Volem que tant veïns com turistes troben motius per a tornar i que visquen experiències úniques que connecten amb la identitat de la ciutat”.