11/05/2025


11 de maig de 2025.- La Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner, s'ha reunit amb directors taurins, el president de la Comissió de Festes de Sant Pere i altres membres de l'organització per a abordar la seguretat en els festejos taurins de Sant Pere en Grau.

Cal recordar que el districte marítim es prepara per a viure les festes en honor al patró que tindran lloc del 27 de juny al 6 de juliol. Un dels actes més esperats i que congreguen més afluència de gent és el
encierro de bous salvatges, enguany a càrrec de la ramaderia El Pilar. Tindrà lloc el 28 de juny a les 11.00 hores i abans de res es busca garantir la màxima seguretat de participants i veïns.

És per això que en la reunió -que ha tingut lloc aquesta mateixa setmana en la Tinença d'Alcaldia del Grau-, s'han acordat millores en el recorregut. Aquestes passen per la col·locació d'una porta nova amb ratera en el rotle del carrer Barceló i una altra porta de retrocés a l'altura del carrer Canàries amb Avinguda del Port. També hi haurà una porta més per als vianants en Avinguda del Port a l'altura del numere 12 per a millorar l'accés dels veïns.

La Tinenta Alcalde del Grau, Ester Giner, ha assenyalat que aquestes mesures formen part del Pla de Seguretat, que també arreplega la ubicació dels medis sanitaris i de seguretat que es distribueixen al llarg de tot el recorregut.

“Estem ja immersos en els preparatius de les festes de Sant Pere, treballem mà a mà amb la Comissió de Festes i la comissió taurina en tot el que puguen necessitar”, ha manifestat Giner.


En aquest sentit, ha recordat que les festes de Sant Pere “són multitudinàries, els esdeveniments taurins atrauen a persones de diferents municipis de tota la província i volem garantir al màxim la seguretat de tots”. “El nostre principal objectiu és seguir amb aquesta tradició de més de 60 anys, comptant amb totes les garanties”, destaca.


Giner ha reconegut i agraït el treball que realitzen els col·lectius festers del Grau, tant la Comissió de Festes de Sant Pere com la comissió taurina i també de les collas i penyes. En la reunió, s'ha abordat també tot el referent a les infraestructures.


40 metres de barreres noves l'any passat

Les millores anunciades se sumen als 40 metres lineals de barreres de ferro i als dos nous ancoratges per als pilons d’embolar als bous que es van estrenar l'any passat en el recorregut. Uns treballs que van dur a terme les brigades municipals.

A més, va anar per primera vegada també l'any passat quan els col·laboradors taurins van estrenar uns braçalets de color groc que permeten reconéixer-los i atendre les seues recomanacions.


Cal destacar que en cada festeig aquests col·laboradors taurins s'encarreguen de vigilar si hi ha algun menor en el recinte o alguna persona en estat embriac, entre altres qüestions.