Remodelació del Passeig Marítim de Castelló

Ministeri

Convocatòria

Import

Període execució

Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme

Estratègia de sostenibilitat turística en destí.

2.441.513  €

2023 - 2026

 

RESUM DEL PROJECTE

Aquesta part de l'Estratègia de Sostenibilitat Turística de Castelló se centra en la remodelació del Passeig Marítim que recorre la línia de costa des del Grau de Castelló fins a Benicàssim, millorant les infraestructures públiques amb criteris d'accessibilitat i sostenibilitat universal. Aquest passeig connecta i permet accedir a les tres platges de la ciutat, sent a més punt de referència per a l'ús i gaudi d'espais oberts i zones esportives a l'aire lliure tant per a residents com visitants.

Aquest projecte té entre els seus objectius convertir el passeig marítim en un aparador obert per a donar a conéixer l'oferta cultural, gastronòmica, patrimonial i històrica de Castelló, redirigint des d'aquest punt el flux turístic tradicional de la platja cap al centre històric de la ciutat i viceversa, afavorint a més els accessos amb criteris d'eficiència energètica.


ACTUACIONS REALITZADES

El projecte contempla un conjunt d'actuacions centrades en quatre eixos principals: transició verda i sostenible; millora de l'eficiència energètica; transició digital i millora de la competitivitat. Amb la finalitat d'aconseguir En aquesta línia, la remodelació de l'Avinguda Ferrandis Salvador contempla, entre altres, les següents actuacions:

  • Millorar el carril bici existent
  • Afegir un carril per a patinets
  • Instal·lar punts de recàrrega de vehicles elèctrics
  • Millorar les infraestructures existents instal·lant una nova xarxa d'aigua regenerada per al reg de zones verdes
  • Digitalització de l'oferta turística a través de la millora de la connectivitat wifi de la zona i la instal·lació de totems amb informació turística, gastronòmica i cultural en temps real
  • Gestió integral de remodelació que inclourà actuacions de millora de l'entorn amb nou mobiliari urbà homogeneïtzat i la renovació de dotacions i serveis del passeig marítim.


INVERSIÓ DEL PROJECTE

Actuació finançada pel Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència Next Generation EU

  • Import de finançament europeu: 2.441.513 €

PROCÉS PARTICIPATIU

Seguint les indicacions de l'Estratègia de participació i governança del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l'Ajuntament de Castelló de la Plana, la remodelació del Passeig Marítim va comptar amb un procés participatiu en el qual van col·laborar tant agents interns com externs. A nivell intern va participar personal tècnic i polític de diferents àrees municipals com per exemple Desenvolupament Econòmic Sostenible, Sostenibilitat i Canvi Climàtic, Ordenació del Territori i Govern Interior. Amb totes aquestes àrees es van mantindre reunions periòdiques durant totes les fases de la intervenció: anàlisi i punt de partida; diagnòstic de situació; selecció d'actuacions en funció de necessitats detectades; selecció de zones prioritàries d'intervenció; adequació de les actuacions a les zones proposades; definició del pla d'acció i adequació als requisits de repartiment de finançament per eixos estratègics.

A nivell extern es va comptar amb la col·laboració dels següents grups d'interés:

 

  • Principals agents privats del sector, entre els quals destaquen associacions del sector turístic, agències de viatges, guies turístics i empreses que organitzen esdeveniments turístics. Amb aquests grups es van mantindre reunions sectorials per a, en primer lloc, presentar l'avantprojecte de regeneració de l'av. Ferrandis Salvador i la segona per a recopilar opinions i idees a implementar en l'execució de la intervenció. Aquestes han sigut tingudes en compte per al projecte final a executar.
  • Principals associacions de la ciutat i del districte marítim relacionades amb la mobilitat sostenible i l'accessibilitat universal: Castelló amb bici, Club Patí Castalia, Associació Castellonenca de Disminuïts Físics i l'Associació Aula Debat Dones del Grau, entre altres. Amb elles es van mantindre reunions per a presentar el pla i alhora, recopilar idees i suggeriment.
  • Societat civil de Castelló: es va elaborar una enquesta amb preguntes obertes i tancades sobre l'avantprojecte de rehabilitació. Aquesta enquesta es va difondre a través del Patronat de Turisme utilitzant diversos canals de comunicació en funció dels diferents segments de la població: xarxes socials, newsletters informatius o notes de premsa publicades en periòdics locals.
  • Consell Social de la ciutat, compost per 43 persones que representen a les organitzacions econòmiques, socials, professionals i veïnals més destacades de la ciutat. Se'ls va presentar el projecte i va convidar a respondre l'enquesta aportant la seua visió estratègica de ciutat.

ENLLAÇOS D'INTERÉS

Informació sobre la convocatòria

Pla Territorial de Sostenibilitat Turística en Destí de la Comunitat Valenciana 2022

​​​​​​​

logo Next Generation EU
logo Ministerio de Industria, Comercio y Turismo
logo Plan Recuperación, Transformación y Resiliencia
logo Generalitat Valenciana
logo GVA NEXT
logo Turisme Comunitat Valenciana