NOTÍCIES DESTACADES

EL MÉS VISITAT

L' ULTIM

Targeta Ciutadana

Què és?

La Targeta Ciutadana de Castelló de la Plana és un document polivalent per a l'ús de serveis municipals.

El seu objectiu és crear en un suport únic l'accés als serveis de manera que progressivament s'unifiquen tots els mitjans existents, la qual cosa contribueix a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i a reduir la petjada de carboni del municipi.
​​​​​​​

Qui pot sol·licitarla?

Poden sol·licitar la targeta ciutadana totes les persones, majors de 3 anys, empadronades a Castelló de la Plana.
​​​​​​

Tipus de targeta

L'Ajuntament de Castelló de la Plana posa en mans de la ciutadania la Targeta Ciutadana en dues modalitats:

  • Targeta Ciutadana en format FÍSIC.
  • Targeta Ciutadana en format VIRTUAL (app).

La Targeta Ciutadana té un caràcter personal i intransferible, només podrà ser usada pel titular d'aquesta.


Usos

Les utilitats de la Targeta Ciutadana són diverses. Inicialment, el seu ús està associat a la mobilitat i a l'ús en biblioteques, però aniran incorporant-se altres funcionalitats de la mà del procés de digitalització de l'Ajuntament.

​​​​​​​Per a usar el transport públic és necessària la targeta en la seua modalitat física.

Per a l'ús de Bicicas no més pot usar-se en la seua modalitat virtual.

En biblioteques es pot usar indistintament la física o la virtual.
​​​​​​​

Quant costa la targeta?

Las targeta ciutadana és gratuïta, però els serveis que es poden usar amb ella poden tindre un cost, com per exemple l'ús de Bono10 o Bono30 del transport públic o l'ús de Bicicas.

​​​​​​​Qualsevol altre bonus d'autobús (Bonus Or o Bonus Activa´t) haurà de sol·licitar-se com es realitza actualment en la web​​​​​​​ citaprevia.castello.es.
​​​​​

Com obtindre la targeta Ciutadana?


​​​​​​​Sol·licitud

​​​​​​​La targeta ciutadana es pot sol·licitar presencialment o en línia.

La sol·licitud presencial es pot fer:

  • Amb cita prèvia de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 en Oficina de targeta ciutadana Plaça Major.

La sol·licitud virtual es pot fer en qualsevol moment del dia, a través de la web tarjetaciudadana.castello.es o l'APP disponible en l'APP Store o Play Store.

​​​​​​​​​​​​​​Per a sol·licitar cita prèvia pot accedir a citaprevia.castello.es

Recollida

La recollida de targetes que s'han sol·licitat en línia es pot realitzar:
 

  • Amb cita prèvia de dilluns a divendres de 9:00 a 13:00 en Oficina de targeta ciutadana Plaça Major.

Per a la recollida de la targeta en qualsevol de les seues modalitats, física i virtual, es requereix la presència per a la verificació de la identitat i la firma del contracte.
 

¿On està la oficina de targeta ciutadana?

  • Oficina de targeta ciutadana – Plaça Major, 1.

 

¿Què faig en cas de pèrdua, robatori o deterioració?

En cas de pèrdua, robatori o deterioració, pots:

  • Obrir una incidència a través de l'APP o de la web.
  • ​​​​​​​Acudir, sense cita prèvia, a alguna de les oficines d'atenció ciutadana per a comunicar-ho.